Avatar billede simonadrian Nybegynder
16. juni 2008 - 13:45 Der er 4 kommentarer

Dumt spørgsmål om system path

Ensure that the Flex compiler is in your system's path, står der i en instruktion. Men hvad mener de med det. Hvordan sikrer jeg at en fil er i min computers systems path.
Avatar billede w13 Novice
16. juni 2008 - 14:12 #1
På Windows er det vel som regel Windows-mappen på C-drevet, eller måske System32-mappen i Windows-mappen.
Avatar billede simonadrian Nybegynder
16. juni 2008 - 15:17 #2
Jo, men mener de så at jeg skal lægge filen ned på C-drevet eller skal den kopieres som genvej ned på C-drevet. Hvad vil systems path sige... hvordan finder jeg frem til systemets sti. Ja undskyld jeg ved at det lyder totalt uvidende, men det er sikkert bare fordi jeg aldrig bruger den formulering.
Avatar billede frand Nybegynder
16. juni 2008 - 15:19 #3
hvis du går i egenskaber for system > avanceret > miljøvariabler

så finder du en "path" variabel her
Avatar billede simonadrian Nybegynder
16. juni 2008 - 16:14 #4
Ok, ud for path står der så C:\Windows\system32;C:\Windows;C....
Hvad gør jeg så for at sikre mig at den der compiler-fil er en del af systems path. Betyder det dybest set bare at jeg skal sikre mig at jeg ikke har downloadet den til f.eks D-drevet. Foreløbig ligger den bare i en mappe under dokumenter sammen med alle de andre downloadede filer.