Avatar billede supermoos Nybegynder
11. juni 2008 - 23:45 Der er 5 kommentarer

Ret denne imagemagick kommando?

Jeg kører to kommandoer:

$imagemagickPath = "/usr/bin/convert";

system("$imagemagickPath " . "{$target_path} " . "-resize " . "{$thumbnail_width}x{$thumbnail_height} " . "$target_path_thumb");

system("$imagemagickPath " . "{$target_path} " . "-thumbnail " . "20x20^ \ -gravity center -crop 20x20+0+0 +repage " . "$target_path_minithumb");

den første virker, men den anden opretter ikke et 20x20 pixel stort billede beskåren omkring midten, som den gerne skulle?

Hvad er der forkert?
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. juni 2008 - 06:38 #1
Hvis ikke det skal være imagemagick, kunne du tage et kig på denne billede klasse, som dog benytter GDLIB: http://www.eksperten.dk/artikler/1201
Den kan også det ting du forsøger der.
Avatar billede supermoos Nybegynder
12. juni 2008 - 12:23 #2
Det skal det nu umiddelbart, gdlib har kun produceret elendige resultater for mig, meget langsomt og billederne var i dårlig kvalitet. Nogen der kan se fejlen?
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. juni 2008 - 12:28 #3
Dine variabler er ok ?
Avatar billede olebole Juniormester
12. juni 2008 - 23:56 #4
<ole>

Er der én ting, ImageMagick ikke er, så er det hurtig. Dér kan GDLib sagtens være med. Hvis billederne var i dårlig kvalitet, lyder det mest, somom du har gjort noget uhensigtsmæssigt. Dér er der heller ikke væsentlig forskel på de to.
IM kan til gengæld en masse, GDLib ikke kan  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede supermoos Nybegynder
13. juni 2008 - 00:08 #5
Yes variabler er ok, første system() kommando virker :-)

olebole
Gdlib lavede for mig thumbnails i meget dårlig sampling, kom gerne med godt eksempel :-)

Men først vil jeg dog gerne hvis mit oprindelige problem med min imagemagicK kommando kunne blive rettet.