Avatar billede jlassen Nybegynder
11. juni 2008 - 23:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ram til Acer Aspire

Hej derude.

Jeg har en bærbar Acer Aspire 5310 serie som jeg ønsker at sætte flere ram i da den kun er født med 1 GB. Jeg har haft bagdækslet taget af og konstaterede at der er 2 moduler til at sætte ram i, hvori der i den ene sidder et blok af 1 GB.

Mit spørgsmål er så for det første hvilke ram jeg skal have, jeg har være på nettet og kigget efter nogle som har de samme specifikationer, men det fremgår som om, at det er til specielle mærker som f.eks. Dell eller Hp computere, kan det passe?

Derefter ønsker jeg at vide om jeg kan sætte en blok med 2 GB i det andet modul så jeg har 3 GB i alt?

I brugervejledningen under systemhukommelse står der ordret:
Op til 2 GB DDR2 667 MHz ram der kan opgraderes til 4 GB med 2 soDIMM moduler (understøttelse af dual-channel) (Aspire 5710/Aspire 5710Z)
Op til 512 MB DDR2 533 MHz ram der kan opgraderes til 2 GB med 2 soDIMM moduler (understøttelse af dual-channel) (Aspire 5310)

Håber spørgsmålet er klart nok og der er nogen der kan hjælpe.

På forhånd tak

Mvh Jonas
Avatar billede tonygk Nybegynder
12. juni 2008 - 07:48 #1
I følge producenten skal du bruge 533 MHz ( PC2-4200 ) ram moduler, og i så fald undersøtter din maskine max 2 GB (2 X 1GB) memory.
Du kan fx. købe din ram modul her og det er faktisk rimlig billigt.
http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=KAC%2DMEME%2F1G&GroupGuid=4020&SelectedGroup=4020

Jeg er ret sikker på at mange eksperts meninger er at de ikke er helt enig med mig, men jeg har bare henvist til Acer og Kingstons beskrivelse

Hvis du vil alligvel prøve at købe 2 GB modul kan du finde det her.
http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=KAC%2DMEME%2F2G&GroupGuid=4020&SelectedGroup=4020
Avatar billede jlassen Nybegynder
12. juni 2008 - 10:18 #2
Hej tonygk

Tak for svaret, det virker som om at du har ret i at den maks understøtter 2 GB, hvilket også fremgår af http://www.memoryx.dk/navn/AcerAspire5310memory/moduler.aspx
men jeg forstår ikke at denne side referere til 667 MHz hvor brugervejledningen siger 533?? Hvad dælen skal jeg gå ud fra?

Jeg har kigget på SHG´s hjemmeside for der bor jeg tæt på så jeg vil høre om dette er ok: http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=350885&lokation=
Avatar billede tonygk Nybegynder
12. juni 2008 - 10:27 #3
Det referere vist til flere modeller blandt andet hele 5310 og 5710 serie, og det er nok derfor (typisk Acer).
Og ja, det fra SHG siger ok ud.
Hvis du er tilfreds med svar, kan jeg sende et svar som du kan acceptere (når det passer dig)  ;--))

Ellers held og lykke.
Mvh
Tony
Avatar billede jlassen Nybegynder
14. juni 2008 - 00:33 #4
Du sender bare et svar ja, jeg har fået de information jeg skal bruge tror jeg
Avatar billede tonygk Nybegynder
14. juni 2008 - 11:33 #5
Her er mit svar......
Avatar billede jlassen Nybegynder
14. juni 2008 - 18:45 #6
Jeg siger tusind tak for hjælpen!!