Avatar billede krea Praktikant
09. juni 2008 - 13:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gemme word dokument som UTF-8

Hvordan gemmer man et word-dokument som UTF-8.

Kan man paste det over i et txt-dokument og save som unicode, eller skal der noget andet til?
Avatar billede darrich Novice
09. juni 2008 - 15:06 #1
Du kan anvende det eminente tekst program notepad. :o)

Klip der over i notepad og så kan du gemme i ANSI, Unicode eller UTF-8
Du mister formateringen med fed forskellige skriftstørrelser m.m. men hvis det skal ud på web så anvender man jo anden formatering til det.

Bruger selv flittig notepad for at slippe af med formateringer, når man kopierer tekst rundt i mellem forskellige programmer.
Avatar billede krea Praktikant
09. juni 2008 - 15:23 #2
Inde i notesblok (som den hedder i vista) kan man kun gemme i .txt - de andre options er der ikke?
Avatar billede darrich Novice
11. juni 2008 - 15:00 #3
sidder ikke med en vista pc

I xp er der en drop down omkring filtype, hvilket er .txt, som du refererer til,
og så er der en anden dropdown med kodning.
Avatar billede darrich Novice
01. september 2008 - 09:20 #4
Fik du det løst?