Avatar billede jarret Nybegynder
06. juni 2008 - 19:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvordan kan jeg undgå spam på min side?

hjælp!!!!

min side www.hvemkommer.dk, er under angreb.

på hvemkommer.dk kan man oprette en side til koordinere arrangementer, access control styres via unikke links - hvilket fungere ok.
men når brugerne linker til deres hvemkommer-side fra deres egne hjemmeside, kan div robotter via disse link komme ind på siderne og spamme eks -

http://www.hvemkommer.dk/k.php?eventid=0126b50e
(se kommentar felterne)

er der nogen der har ideer til hvordan jeg kan løse problemet?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. juni 2008 - 20:31 #1
Du må jo definere hvad der er spam. Men du kunne fx sige at HTML ikke var tilladt, og fjerne alt der indeholder "<a". Det betyder så at almindelige mennesker heller ikke kan. Eller du kan tilføje  http://en.wikipedia.org/wiki/Captcha
Avatar billede jarret Nybegynder
06. juni 2008 - 21:27 #2
jeg er ikke enig i at jeg behøver at definere hvad der er spam, hvis jeg udelukkende kan selektere ud fra indhold. Jeg kunne måske også se på afsender eks ip sdder. alså ikke hvad der er spam men hvem der er spammere, eller validere ud fra adfærd eller.......... - men hvordan......
captcha dur ikke, det kan jeg bruge i forb. med oprettelse af lister men ikke når brugere tilmelder sig
jeg har HTML escape nogle steder men det er ikke nok
Avatar billede jarret Nybegynder
06. juni 2008 - 21:28 #3
det skulle være :

jeg er ikke enig i at jeg behøver at definere hvad der er spam, hvis jeg udelukkende kan selektere ud fra indhold - SÅ JO. Jeg kunne måske også se på afsender eks ip sdder. alså ikke hvad der er spam men hvem der er spammere, eller validere ud fra adfærd eller.......... - men hvordan......
captcha dur ikke, det kan jeg bruge i forb. med oprettelse af lister men ikke når brugere tilmelder sig
jeg har HTML escape nogle steder men det er ikke nok
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. juni 2008 - 21:36 #4
Det er stadigvæk op til dig: Du må jo definere hvad der er spam.

IP-adresser du'r nok ikke - måske kan du frasortere IP-adresser, der formentlig kommer fra fjerne lande, med det ku' jo være at en flok danskere i Peking til OL vil lave et arrangement med din side - hvem ved.
Avatar billede jarret Nybegynder
06. juni 2008 - 22:10 #5
ja det er jo det, derfor søger jeg en alternativ metode....
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. juni 2008 - 22:50 #6
Fint nok - så må du fortælle hvilke kriterier du ønsker at anvende for at skelne spam fra ikke-spam.
Avatar billede jarret Nybegynder
07. juni 2008 - 20:38 #7
ja det mener jeg jo så ikke nødvendigvis jeg skal, hvis jeg skal skælne via indhold medfører det automatisk, begrænsninger i hvad brugere kan indtaste og derved potientielle falsk positive resultater af valederingerne, hvilket jeg meget grene ville undgå. jeg tror jeg har fundet en løsning på en del af problemet.
ved adfærds selektering, og derved undgå begrænsninger, robotterne udfylder alle felterne i mine forms, så hvis jeg tilføjer et "hidden" field brugeren derved ikke kan udfylde, må det være en robot hvis feltet er udfyldt.....
nu må jeg se om det virker...
Avatar billede showsource Seniormester
13. juni 2008 - 08:44 #8
Hvis ikke, kan du bruge sessions og et random navn til et hiddenfelt.
http://www.phpbegynder.dk/artikler.php?id=26&page=1
Avatar billede jarret Nybegynder
13. juni 2008 - 15:17 #9
ok, super jeg kigger på det - tak - læg et svar og go weekend..
Avatar billede jarret Nybegynder
10. januar 2011 - 19:23 #10
lukker