Avatar billede scorp-d Nybegynder
06. juni 2008 - 15:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Simpel "sorting" af Arraylist eller ligende vha. første bogstave

Hey...

Jeg har en lang liste med navn som jeg gerne vil have trukket alle de navn som starter med en bestemt string.

Findes der er metode som gør dette i forvejen, eller skal jeg selv lave en metode som køre hvert element igennem og tjekker?

på forhånd tak
Scorp-D
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2008 - 16:00 #1
Listen skal naturligvis loebes igennem for at finde dem som matcher.

I aeldre .NET versioner laver du selv en loekke.

I nyere .NET versioner kan du bruge FindAll metoden.
Avatar billede scorp-d Nybegynder
06. juni 2008 - 16:10 #2
Men det er ikke en metode som Arraylist har implementeret ?

Køre det bare selv igennem.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2008 - 16:15 #3
Nej. Det kraever brug af List<>, men er du paa .NET 2.0, saa boer du nok bruge
den alligevel fremfor ArrayList !
Avatar billede scorp-d Nybegynder
07. juni 2008 - 14:44 #4
Du kan bare smide et svar....

jeg må lære at bruge list istedet for Arraylist, bare svært når man er vant til java
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juni 2008 - 14:57 #5
svar

(Java valgte at beholde de samme klasser da de indførte generics - .NET valgte at indføre
nye klasser - sådan er det bare)