Avatar billede scorp-d Nybegynder
05. juni 2008 - 16:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Få en tråd til at starte OG køre en Windows Form

Hej..

Jeg har et lidt tåbeligt problem der går ud på at jeg skal åbne et ekstra vindue(Winform) hvor man så skal kunne benytte begge vinduer på samme tid.

Hvis jeg får en tråd til at afvikle den anden Windows Form starter den op, og lukker den igen når tråden har udført sin opgave...

Hvordan får Windows Formen og tråden til at bliver ved med at være til stede ?

På forhånd tak
Scorp-D
Avatar billede aaberg Nybegynder
05. juni 2008 - 20:06 #1
Kan du ikke bare kalde Form.Show() fra din hovedtråd? Da er begge vinduer åbne på samme tid!
Avatar billede scorp-d Nybegynder
05. juni 2008 - 21:36 #2
Problemet er at de to vinduer laver noget intenst arbejde uafhængig af hinanden...

Så hvis den ene tråd knokler så forsvinder brugergrænsefladen på den anden...
Avatar billede aaberg Nybegynder
05. juni 2008 - 22:44 #3
Brug en background worker til at udføre det intense arbejde. Arbejde som får en form til at gå i "Not responding" mode, bør altid flyttes til egen tråd. Brugergrænseflader bør altid køre i programmets hovedtråd.
Avatar billede scorp-d Nybegynder
06. juni 2008 - 15:38 #4
Ja det var vist noget jeg lige have overset... du kan bare smide et svar
Avatar billede aaberg Nybegynder
06. juni 2008 - 21:04 #5
svar :-)