Avatar billede zhx Nybegynder
05. juni 2008 - 11:14 Der er 5 kommentarer

Problem med hotmail.com fra sortere min mail

Jeg har et problem med at hotmail.com fra sortere min mail, den kommer aldrig til mailen heller ikke under "uønsket", jeg har hørt man skal lave et MX record for at løse dette problem, jeg håber nogle der ude sidder inde med svaret...

headeren på mailen er sat
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. juni 2008 - 19:02 #1
En MX record er jo "bare" en mail exchanger, som viser hvor emails til et given domæne skal leveres. (altså hvilken mailserver skal håndtere emails til domænet: email.dk).
Jeg tror dog ikke der er en løsning, som løser dette problem.
Hvis der var, hvad var så ideen med uønsket post funktionen, hvis allt blot kunne tilføje en header med:

header: spam=no
Avatar billede Rosenkjaer Novice
05. juni 2008 - 19:07 #2
Er det domæne mailen hører til, det samme som mailserveren er sat op med?

altså hvis din mail er: noreply@zhx.dk

Så er det så vidt jeg ved nødvendigt at din mailserver er sat op som zhx.dk

Hvis din mail-server f.eks. er fra One.com kan det være at din mail skal slutte på one.com for bare at glide igennem, men det kan så igen give andre problemer, da du jo ikke må udgive dig for at være en anden.

Mener i hvert fald det var sådan jeg gjorde i sin tid da jeg havde samme problem.

PS: Skal siges at jeg ikke kender til One.com, og derfor ikke ved hvordan deres mail-systemer er sat op.
Avatar billede zhx Nybegynder
06. juni 2008 - 13:38 #3
Hej begge to, jeg har ikke løst problemet endnu, men søger stadig... men læg lige et svar
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. juni 2008 - 20:32 #4
Du får et svar fra mig så.
Avatar billede Rosenkjaer Novice
16. juni 2008 - 13:08 #5
Hvad har du indtil videre gjort for at løse problemet?

M.v.h. Johnny

PS: Et svar, værs'go..