Avatar billede iimicrosoftii Nybegynder
03. juni 2008 - 22:13 Der er 3 kommentarer

Hvordan opsættes trådløst netværk ?

hej med jer

opsætning af trådløst netværk.

Ønsker trådløst netværksforbindelse til Pcér.

Derfor anskaffet en HUB Linksys PowerLine AV Ethernet Adapter PLE200.

Kan man forbinde den til enten :

1) TRÅDLØS PCI ADAPTER LINKSYS WMP54G

eller

2) Linksys WT54G router.

D.v.s. uden at anskaffet et KIT (2 stk. HUB).

Min installation består også af et eksternt modem SB4100 Surf bord.

Vil gerne have netværksforbindelsen mellem internatstikket i væggen og PC`er trådløs; Ethernet adapternen kablet til modem med forbindelse til internetstik i væggen.

Hilsen

IIMicrosoftII
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. juni 2008 - 05:29 #1
PLE200 er jo en kasse der bruger 220V kablerne til at sende data over. Det har ikke noget med trådløst udstyr at gøre. Du skal altså bruge mere end en PLE200 for overhovedet at få noget udbytte af den.

Den fungere på den måde at du slutter den til 220V og dit modem, her efter forbinder du en anden PLE200 til 220V et andet sted i huset og kobler udstyr på denne (PC, WRT54G router, printer eller ligende) og får på denne måde et netværk uden at trække netværkskabler.
Avatar billede iimicrosoftii Nybegynder
04. juni 2008 - 10:38 #2
Hej

Fint svar. Så blev jeg så meget klogere.

Hilsen

IIMicrosoftII
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. juni 2008 - 12:22 #3
Svar