Avatar billede jedii Nybegynder
31. maj 2008 - 02:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hack/virus på mac

Hej exp,

Jeg sidder på en MacBook og mit internet er begyndt at opføre sig underligt. Hver 30. sekund fryser internettet når jeg surfer, og går så i gang igen bagefter. Desuden står der nogle mærkelige beskeder med at nogle "professionelle aber arbejder på problemet", når jeg får en fejlmelding. Altså fx når jeg går ind på youtube.com og i stedet kommer der en sidde med overstående fejlmelding og en lang kode. Det virker alt sammen lidt mærkeligt - er der nogen chance for at det er hack/virus (som jeg ellers blev garanteret ikke var muligt på mac), og i så fald: hvad kan jeg gøre?

/jedii
Avatar billede jedii Nybegynder
31. maj 2008 - 02:14 #1
desuden står der, når jeg går ind i netværk, at jeg er i kontakt med først min egen forbindelse og derudover en der hedder: parallels-host guest som er aktiv og et IP-nr, og ellers parallels-nat, som også er aktiv med et IP-nr..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. maj 2008 - 07:38 #2
Parallels: http://www.parallels.com/en/

Og ingen platfor er fri for spyware eller ligende sikkerheden i Linux og på MAC skulle dog forhindre VIRUS i at sprede sig.... Men hvis brugeren selv installere det er der selvfølgelig ingen sikkerhed.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. maj 2008 - 07:52 #3
Du kan køre http://www.clamxav.com/ for at se om du er ramt.
Avatar billede jedii Nybegynder
31. maj 2008 - 09:08 #4
Hva er det, jeg skal på parallels.com? Kan jeg være ramt ved at jeg har parallels desktop og kører XP derpå uden nogen sikkerhed, men er næsten aldrig på nettet over XP. Er ved at scanne nu uden dog helt at vide hvilken mappe hvilken mappe jeg skal scanne
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. maj 2008 - 09:15 #5
parallels-host og parallels-guest nævner du selv i din første kommentar.

Har du problemet hvis du disabler parallels? Virus i XP som Guest burde ikke påvirke hosten, men man ved aldrig.
Avatar billede jedii Nybegynder
31. maj 2008 - 10:04 #6
Ja, jeg gjorde, men hvad er det jeg skal lede efter på den side? Hvordan disabler jeg parallels? den funktion står ikke i menuen
Avatar billede jedii Nybegynder
31. maj 2008 - 10:19 #7
Hvorfor kan man ikke slette de internetforbindelser? nu hedder de to ukendte forbindelser pludselig ethernet-tilslutningsenhed (en2) og ethernet-tilslutningsenhed (en3).. kan man ikke reboote safari på en eller anden måde? Scanneren fandt desuden intet
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. juni 2008 - 10:32 #8
Du kan vel afinstallere parallels!
Avatar billede jedii Nybegynder
27. juli 2008 - 18:24 #9
opret svar
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. juli 2008 - 21:45 #10
svar.

Hvad blev din løsning.