Avatar billede hto78dg Nybegynder
28. maj 2008 - 22:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke længere opdatere Windows XP

Hejsa eksperter

Jeg har lige lagt Windows XP på en maskine. Jeg startede med at hente opdateringer - bla. Service Pack3

Efter jeg har installeret ServicePAck 3 kan jeg ikke længere køre opdateringer fra Windows? Jeg kan heller ikke installere Windows Live.

Normalt når man bliver afvist til en update kommer den med en fejlmeddelelse og en fejlkode, man så kan søge på. Det sker ikke her ?

Jeg har også forsøgt at sætte Windows til selv at hente updaten, det er det samme.

Det er en lovlig XP jeg har
Avatar billede off-line Nybegynder
29. maj 2008 - 00:01 #1
Der er så mange, som har problemer med SP3, at jeg vil råde dig til at slette den,
til microsoft kommer med en ny revideret version.
Avatar billede off-line Nybegynder
29. maj 2008 - 00:06 #2
Ps. hvis du ikke er klar over hvordan, gøres det i Kontrolpanel/tilføj eller fjern
programmer. Flueben helt foroven i rubrikken "Vis opdateringer" Så kan du se SP3
og slette den.
29. maj 2008 - 06:53 #3
Prøv dette først ->

Hent Dial-a-fix på dette link, og gem det på skrivebordet.

Direkte link
http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip

Brug kun nr. to link, hvis det første ikke virker.

Du får da lige et andet link hvis det ikke lykkedes med det første:
http://djlizard.net/Dial-a-fix-2006-09-19.exe

Sæt flueben i følgende, og klik herefter på "GO". Genstart og check om det har hjulpet:
Explorer/IE/OE/shell/WMP

1. Dobbeltklik det blå tandhjul.
2. Klik på knappen "Flush Softwaredistribution"
3. Sæt flueben i "Fix Windows update"
4. Klik på knappen GO i nederste venstre hjørne.
5. Lad den køre færdig.
6. Genstart maskinen.

Forklaring på fixet her:  http://wiki.djlizard.net/Dial-a-fix
Avatar billede hto78dg Nybegynder
29. maj 2008 - 08:08 #4
Tusind tak for hjælpen karise_larry
Smider du et svar.

Mange tak :)
Avatar billede off-line Nybegynder
29. maj 2008 - 13:24 #5
Den løsning fjerner jo ikke de problemer der kan opstå med SP3. Mange oplever
flere alvorlige problemer. Også her på E. har brugere advaret mod SP3.
maggie22 har endda fået ødelagt sin computer. http://www.eksperten.dk/spm/832879
Så jeg synes, det er letsindigt, bare at anbefale Dial-a-fix.
Avatar billede Jensen DK Novice
29. maj 2008 - 13:57 #6
Dial-a-fix. er meget fint til SP2 og de opdateringer der følger med, kan også bruges til SP3 har selv prøvet uden problemer, kan dog ikke se at der er nogen fordel i at opdatere til SP3, har ikke konstanteret nogen forandring, på de 3 maskiner jeg har i brug.
Avatar billede off-line Nybegynder
29. maj 2008 - 14:36 #7
Var det bare så vel, at det kun var manglende fordele. Men der opleves desværre
mange forskellige problemer med SP3. Når jeg f.eks. ville åbne en WinRar zipfil,
tog det flere minutter. Om der var mere galt ved jeg ikke, for jeg slettede straks
SP3, og så var det problem løst. Microsoft har erkendt, at der er problemer med SP3,
det er derfor jeg foreslog spørgeren at slette den, og vente til microsoft har lavet
en redigeret udgave. Blade som Computerworld og PCworld mf. har også haft artikler
om det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. maj 2008 - 20:00 #8
SP3 er inde her og der er mærkbart et ydelsesboost...

De problemer der findes ved at google, nævner kun AMD systemer....
29. maj 2008 - 20:29 #9
<hto78dg>: Bare til min/fleres orientering:
Havde du SP1 på først ?
Havde du SP2 på først ?
Eller var det baseret på en 'rå' XP (uden SP*) og derefter direkte til SP3 ?
29. maj 2008 - 20:29 #10
Ping...
(Det var et [svar]...)
Avatar billede hto78dg Nybegynder
30. maj 2008 - 06:36 #11
Det var en rå installation