Avatar billede sgotthard Nybegynder
26. maj 2008 - 19:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ikke bufferet ram

hvad er ikke bufferet ram?
Avatar billede dooleys Nybegynder
26. maj 2008 - 21:14 #1
Ikke bufferet er det samme som, at det ikke er ECC-RAM.
ECC-RAM har en ekstra chip, som gør dem mere stabile og derfor er ECC-RAM hovedsageligt til servere.
Og grundet den ekstra chip, er de også dyrere.
dvs at hvis du kigger efter ram til din alm computer hvad enten det er en bærbar eller en stadionær skal de være "ikke-bufferet" eller "non-buffered"
Avatar billede thesheriff Nybegynder
26. maj 2008 - 21:28 #2
Det er ikke helt korrekt. ECC-RAM og registered (buffered) RAM er ikke det samme, omend de normalt følges ad.

Registered RAM har et HW register (buffer) mellem SDRAM modulerne og RAM controlleren, hvilket belaster controlleren mindre, så der kan installeres flere RAM moduler på samme board.

ECC-RAM er fejlkorrektions-RAM (Error Correcting Code) hvilket betyder, at RAM controlleren gennemlæser data på ram og evt. korrigere disse for fejl.
Avatar billede dooleys Nybegynder
26. maj 2008 - 21:51 #3
:) jamen det er jo slevfølgelig fuldstændigt korrekt sherif. nu må jeg jo hellere beklage mit lidt forenklede svar =) når du kommer med et der bedre. afvis venligst mit svar.
Avatar billede sgotthard Nybegynder
28. maj 2008 - 18:48 #4
tak skal i begge have for de gode kommentare.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. maj 2008 - 20:52 #5
Velbekomme :)