Avatar billede clarck Nybegynder
26. maj 2008 - 17:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Table 'mysql.user' doesn't exist

Hey,

Jeg jeg har nogle problemer med min Mysql, når jeg prøver at oprette en bruger med:

mysql> GRANT ALL PRIVILEGES ON opencms.* opencms@localhost IDENTIFIED BY 'mypassword';

får jeg denne fejl:

ERROR 1146 <42S02>: Table 'mysql.user' doesn't excist

Det skal der til siges at jeg har OpenCMS installeret, men har på fornemmelsen at dert ikke har det stor med det at gøre..!?

Håber der er en med nogle vise ord!

De bedste hilser
Avatar billede leif Seniormester
26. maj 2008 - 17:50 #1
Enten er du logget ind med en bruger som ikke har adgang ellers har du fået slettet dine  mysql tabeller ! Ja, mysql bruge sig selv til at opbevare oplysningerne i.
Avatar billede clarck Nybegynder
26. maj 2008 - 17:59 #2
Jeg kan godt få de fire databaser jeg har vist.

Og jeg står permenent i Mysql> hvad jeg ikke gå ud fra er min root og ikke en bruger, eller er jeg helt ude i hampen?
Avatar billede clarck Nybegynder
26. maj 2008 - 18:05 #3
Mit Opencms virker bare ubeklageligt, så hvordan kan jeg evt. tjekke om hvorvidt jeg magler tabellerne eller er logget ind med en forkert bruger?

Har aldrig arbejdet med Mysql fra Command linien før så beklger mit kraftige handicap!
Avatar billede clarck Nybegynder
23. april 2009 - 10:33 #4
Sent svar, er vel bedre end intet svar!
Avatar billede clarck Nybegynder
23. april 2009 - 10:35 #5
Sent svar, er vel bedre end intet svar!