Avatar billede asmussen1975 Nybegynder
26. maj 2008 - 13:23 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

kan ikke komme ind i min brugerprofil i XP/Windows

Nogen der kender du det her problem ??

Venligst

Morten

Her er den komplette tekst der kommer op når jeg starter – det er under opstart, når der står velkommen;

Lille skærmbillede;

Under brugermiljø

”Den lokalt gemte profil kan ikke indlæses. Det kan skyldes utilstrækkelige sikkerhedsrettigheder, eller at den lokale profil er beskadiget. Kontakt netværksadministratoren, hvis problemet fortsætter.

OPLYSNING – En I/O-handling igangsat af registreringsdatabasen mislykkedes. Registreringsdatabasen kunne ikke indlæse, udskrive eller rydde en af filerne som indeholder systemets billede af registreringsdatabasen.”

Næste billede;

”Den lokale profil blev ikke fundet. Du logges på med en midlertidig profil. De ændringer du foretager i denne profil vil gå tabt, når du logger af.”

Har været i kontakt med microsoft – men de kan jo ingen ting Er lidt desperat
Avatar billede vejmand Juniormester
26. maj 2008 - 13:25 #1
Måske du kan bruge noget her: http://support.microsoft.com/kb/811151/da
26. maj 2008 - 13:30 #2
... jeg har også gennemført <vejmand>'s trix en gang eller tre - det var løsningen...
26. maj 2008 - 13:30 #3
Velkommen til Eksperten.dk
Generelt -> http://expfaq.dk/
Avatar billede Jensen DK Novice
26. maj 2008 - 13:37 #4
vejmand`s link er sikkert helt fint tror bare at man skal lokke ind i fejlsikret tilstand som Administrator for at det virker.
Avatar billede asmussen1975 Nybegynder
26. maj 2008 - 13:46 #5
Det sjove er når jeg går ind under stifinder under Doc og settings så ligger hele profilen her -
Avatar billede vejmand Juniormester
26. maj 2008 - 13:47 #6
Det tyder jo så også på at profilen er beskadiget.
Prøv at følge beskrivelsen i linket.......
Avatar billede asmussen1975 Nybegynder
26. maj 2008 - 13:47 #7
kan ikke bruge linket kan ikke logge på som "Log på som administrator eller som bruger med administratorrettigheder" i en midlertidig profil
Avatar billede vejmand Juniormester
26. maj 2008 - 13:49 #8
Som silbidor skriver, start op i fejlsikret tilstand. (F8 under opstart)
Avatar billede asmussen1975 Nybegynder
26. maj 2008 - 13:50 #9
synes det er vildt underligt har ikke installeret noget i over 3 mdr
Avatar billede asmussen1975 Nybegynder
26. maj 2008 - 13:53 #10
fik den her løsning fra MS

Nedenfor finder du en guide til at lave en reparation af Windows XP:

Guide til reparation af Windows XP:

Bemærk: Før du starter på denne guide, skal du tage dit internetkabel ud af maskinen. Har du en trådløs forbindelse, skal du deaktivere denne.

1... Reparation af Windows XP

1.1. Start Computeren med XP-cd'en i cd-rom-drevet.

1.2. Tryk på en tast, når beskeden "Tryk på en tast for at Starte windows XP-installationen" fremkommer på skærmen.

1.3. Når du ser “Velkommen til Windows XP Setup” Skærmen, vil du kunne se følgende valgmuligheder.

For at installere Windows XP nu, tryk ENTER.

For at reparere en Windows XP installation ved brug af Recovery Console, tryk R.

For at afslutte opsætningen uden at installere Windows XP, tryk F3.

1.3. Tast “Enter” for at  starte Windows Setup.

Lad være med at vælge "For at reparere en Windows XP installation ved brug af Recovery Console, tryk R"

1.4. Accepter licensaftalen og Windows vil søge efter eksisterende Windows-installationer.

1.5. Vælg den XP-installation, du vil reparere fra listen og tast R for at starte reparationen.

1.6. Installationen vil kopiere de nødvendige filer til harddisken og derefter genstarte.

Du skal ikke trykke på nogen tast for at starte fra cd, når beskeden kommer frem på skærmen.

Installationen vil fortsætte som ved normal installation, men alle dine indstillinger vil forblive intakte.

2… Genstart af Windows i "Fejlsikret tilstand"

2.1. Klik på "Start"

2.2. Klik på "Kør"

2.3. Skriv "msconfig" (uden anførselstegn) og klik på "Ok"

2.4. Under fanebladet "BOOT.INI" sætter du flueben i /SAFEBOOT.

2.5. Klik på "OK" og genstart maskinen.

3... Genstart af Windows i "Normal tilstand"

3.1. Klik på "Start"

3.2. Klik på "Kør"

3.3. Skriv "msconfig" og klik på "Ok"

3.4. Under fanebladet Generelt sætter du prik i "Normal start" og klikker efterfølgende på "OK" og genstarter maskinen.

3.5. Klik på "Ok" og så på "Genstart"

3.8. Når Windows starter op igen, skal du klikke på "Vis ikke denne besked igen" og "Ok"
Avatar billede Jensen DK Novice
26. maj 2008 - 14:10 #11
Du skal opdatere SP2/SP3 og alle tilgængelige vigtige opdateringer + et par drivere
når du har lavet en komp reparer.
Avatar billede asmussen1975 Nybegynder
26. maj 2008 - 14:17 #12
er i fuld gang med at prøve de forslåede løsninger - vender tilbage takker pt :-)
Avatar billede Jensen DK Novice
09. juni 2008 - 06:54 #13
Har du løst problemet?
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2008 - 03:04 #14
Er problemet løst?
Avatar billede Jensen DK Novice
26. september 2008 - 06:58 #15
Det tager sin tid.
Avatar billede Jensen DK Novice
29. november 2008 - 08:33 #16
Det er mærkeligt at dem med problemer kan finde ud af at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.
Avatar billede cille2504 Nybegynder
15. marts 2009 - 18:25 #17
Hej, jeg har præcis samme problem.
Jeg har forsøgt at følge vejledningen i linket, (jeg har oprettet to nye administratorprofiler: "abc" og "bla").

Jeg logger ind på profil "bla" og forsøger nu at kopiere fra min oprindelige profil til "abc", men jeg kan ikke få lov til at kopiere fra min oprindelige profil (adgang nægtet).

Jeg har tidligere haft password på min oprindelige profil, men det har jeg fjernet i forbindelse med dette problem, og det har ikke hjulpet.

På forhånd tak.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. marts 2009 - 18:35 #18
Det er normalt en god idé at oprette et nyt spørgsmål, istedet for at "genbruge" et gammelt, men jeg vil gerne forsøge at hjælpe:
Måske du skal overtage ejerskabet: http://support.microsoft.com/kb/308421/da
Avatar billede cille2504 Nybegynder
15. marts 2009 - 18:42 #19
Okay. Jeg prøver, og så vender jeg tilbage igen.
Avatar billede cille2504 Nybegynder
15. marts 2009 - 20:20 #20
Øv, hvor bøvlet. Der er flere filer som ikke kan slettes, og heller ikke springes over. Jeg kan kun vælge "ok" og så stopper kopieringen.

Hvad gør man så ?.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. marts 2009 - 21:00 #21
Jeg tror du skal oprette et nyt spørgsmål om problemet.
Så kommer der sikkert en ekspert forbi.  :-)
Avatar billede cille2504 Nybegynder
15. marts 2009 - 22:04 #22
Oki. Jeg har opgivet og re-installerer Windows.
Avatar billede asmussen1975 Nybegynder
16. marts 2009 - 09:32 #23
skal beklage overfor silbidor - jeg har fået løst problemet - lover at svarer fremover - nu da mailen virker
Avatar billede asmussen1975 Nybegynder
16. marts 2009 - 09:37 #24
Hej cille2504

Jeg løste problemet ved at geninstallere XP og slavisk efterfølgende flytte mit gamle stifindersystem over i det nye (mine doc billeder mv.) for tilsidst at slette den gamle admin. konto - det tog sin tid, men det virkede. Det eneste hjælp jeg fik fra MS var en regning på 1000,- for telesupport - ja MS tak for hjælpen

Venligst

Morten