Avatar billede kennethv Nybegynder
26. maj 2008 - 11:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DHCP Option 60

Hej.

Jeg har tidligere haft en tråd omkring DHCP Option 60, men har ikke fået helt brugbare info omkring det.

Jeg ved at man kan bruge en option 60 i DHCP. Den option skal have en string udfyldt og typisk skal det være "PXEClient".

Er der nogen der kan fortælle mig, hvor den oplysningen bliver tilgænglig?

Jeg er ved at udvikle et program, hvor man kan boote sin pc via PXE og udfra de oplysninger der opstår i forbindelse med det skal jeg så have gjort nogle ting. Men jeg har brug for at vide hvordan man kan finde de olysninger.
Avatar billede speedytech Nybegynder
26. maj 2008 - 20:23 #1
jeg tror måske denne her side vil hjælpe dig
Avatar billede speedytech Nybegynder
26. maj 2008 - 20:24 #2
Avatar billede tdanoe Nybegynder
26. maj 2008 - 20:24 #3
Vil du bruge RIS? I såfald skal option 66 og/eller 67 også specificeres.

De angiver henholdsvis ip på fil server, samt sti til boot 'rom'

Hvad mener du med " hvor den oplysningen bliver tilgænglig?"

Er det hvor man opsætter det? Eller om hvornår man ser det på LAN'et? (ved broadcast sender DHCP serveren disse oplysninger retur til den broadcastende klient)
Avatar billede kennethv Nybegynder
23. maj 2012 - 22:13 #4
Der må ligges et svar ellers lukker jeg denne sag.