Avatar billede mr-buchwald Nybegynder
26. maj 2008 - 11:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan man importere fra Microsoft Excel til en MySQL-database?

Hej!
Jeg ville høre om det er muligt at importere fra et eks. Microsoft Excel-regneark til en MySQL-database?

På forhånd tak!
Avatar billede gedekid Nybegynder
26. maj 2008 - 11:13 #1
Det er det! I Excel kan du gemme filen som CSV data og så kan du eksempelvis importere denne via phpMyAdmin ind i din database.
Gå ind under "Import" og vælg filen. Jeg plejer at have CSV using LOAD DATA sat til.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. maj 2008 - 17:10 #2
Hvis man har direkte adgang til MySQL kan man også fra Access linke til både MySQL
og Excel og så flytter data derfra.
Avatar billede mr-buchwald Nybegynder
27. maj 2008 - 10:01 #3
Jeg har desværre ikke mulighed for at uploade CSV-filer via phpMyAdmin. Jeg har kun mulighed for at uploade .sql -filer. Men det kan Excel desværre ikke gemme i.

Jeg bruger på min computer EasyPHP, for at teste min hjemmeside. Den indbyggede phpMyAdmin der kan godt uploade CSV-filer, men det hjælper ikke så meget når det er på nettet det virkelig gælder.

Jeg bruger domaindirect.dk
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2008 - 04:23 #4
Brug Access på din lokale PC til at skovle ind i din lokale MySQL og lav så et SQL
dump fra den og importer det på dit web hotel.
Avatar billede mr-buchwald Nybegynder
28. maj 2008 - 10:35 #5
Okay tak! Det var en glimrende idé :P

Kan det lade sig gøre at uploade en .csv fil via hjemmesiden vha. en php-kode?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. maj 2008 - 02:58 #6
Det kan det også, hvis man skriver en lille loader i PHP.
Avatar billede mr-buchwald Nybegynder
06. juni 2008 - 10:38 #7
Okay, er det noget du vil kunne hjælpe mig med at lave?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juni 2008 - 00:26 #8
Hvor meget PHP kan du ?
Avatar billede mr-buchwald Nybegynder
08. juni 2008 - 11:58 #9
Hmm.. er rimelig nybegynder på php-området.. så det er nok mest det grundlæggende; else, if, include o.lign. :S
Avatar billede mr-buchwald Nybegynder
11. maj 2009 - 18:34 #10
Det er vist efterhånden lukketid for dette spørgsmål.

Jeg lader jer høre, hvis jeg engang udvikler noget, som kan bruges.