Avatar billede carstensuurland Nybegynder
25. maj 2008 - 23:55 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Oprettelse af webshop

Hej Eksperter

Sådan som jeg forstår det, så skal jeg som udgangspunkt have følgende to ting på plads, for at sælge via nettet:

1) En webshop på nettet, samt
2) En aftale med en betalingsservice (freepay eller lign)

Dvs. at jeg skal have to ting på plads for at kunne sælge? Er det korrekt? Findes der ingen webshops på nettet, hvor aftaler med f.eks freepay eller lign allerede er på plads?

De to ting jeg skrev ovenfor, kommer jo hurtigt til at koste 5-600 om måneden...
Avatar billede egmose Novice
26. maj 2008 - 00:08 #1
Med en veldrevet webshop, er 500-600 heller ikke ret meget skulle jeg mene. Tvivler på at det kan lade sig gøre, da du som ejer skal indestå for aftalen. F.eks. ved pbs, må du ikke stå i rki, uden at kunne stille en bankgaranti (Bare et eksempel)
Det skyldes at der et kunde kan kræve sine penge tilbage, lang tid efter, handlen er foretaget, og så går det ikke der ikke er dækning på kontoen. Det tvivler jeg på nogen virksomheder vil stå inde for, da det i så fald er dem der skal betale.
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. maj 2008 - 09:07 #2
Hvis du ikke kan budgetere med 600 kroner til drift af butikken i måneden så lad være med at åbne den. For så er der simpelthen ikke nogen foretning i det.

Der er ikke nogen steder hvor aftaler med freepay eller lign er på plads, det skal stå i dit navn. Der findes dog firmaer der tilbyder sine egne gateways sammen med shoppen, men det ændrer ikke på du skal betale for det.

Udover de 2 ting duh ar listet skal du også have en aftale med PBS der koster 1000-2000 om året.

De mest populære shopudbydere i dk er www.dandomain.dk www.scannet.dk www.goldenplanet.dk og www.easyflow.dk
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
26. maj 2008 - 10:14 #3
Alternativt kan du selv, eller få et firma til at opsætte en webshop for dig, eventuelt open source. Så betaler du et engangsbeløb for shoppen og er fri for de månedlige ydelser. (Du skal dog stadig betale for gateway og pbs men det løber ikke op i 5-600 kroner pr måned nok nærmere 200).
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. maj 2008 - 10:37 #4
PBS: for dankort og internationale kort 2000 pr år = 166 kroner
Gatewayen koster mellem 150-400 pr måned, med mindre man vælger det aller aller billigste på markedet som er fribetaling til 89, men her får man også hvad man betaler for.

Derudover kommer der webhotel hvis man benytter opensource, her kan man vælge at benytte de helt billige, men det vill jeg ikke turde. Da disse hosting firmaer ikke er gearet til sites med succes. Så hosting kan hurtigt koster 30-50 kroner.

Så i alt i alt:
PBS:  ca 150
Gateway: ca 150
Hosting: ca 50

I alt 350,-

Så når du laver budget så sats på ca 500-600 så har du nemlig en buffer at kører på. Hvis du ikke kan få budgettet til at gå op med denne post så mener jeg ikke du har et foretningsgrundlag der er værd at satse på.
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
26. maj 2008 - 10:50 #5
PBS: 1200 kroner pr år for dankort og visadankort.

ePay: 99 kroner pr måned.

Gigahost.dk: 20 kroner pr måned.

i alt 219 kroner pr måned.
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. maj 2008 - 11:16 #6
Jovist, hvis man vælger en shop som kun satser på at have dankort, men det kan bestemt ikke anbefales.

Jeg ville under ingen omstændigheder turde satse mit levebrød på en host som gigahost, som satser på massen fremfor kvaliteten. Men hver sit valg.

Min pointe er stadig hvis budgettet ikke kan bære en omkostning på 500 kroner i måneden, så er der ingen ide i at starte en shop op.
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
26. maj 2008 - 14:12 #7
det er jeg helt enig i, men det var også bare for at komme med et eksempel på at det KUNNE gøres bedre hvis man nu ikke satsede på shoppen som sit levebrød :).

Og noget tyder på at det ikke er planen hvis der ikke er budget til at ofre 5-600 om måneden på at holde den kørende ;).