Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2008 - 21:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Godkendelse påkrævet?

Hey alle..

Jeg har lige installeret Server 2003, og er ved at sætte den op, men jeg kan ikke rigtigt komme videre da den spørger om Brugernavn og Password hver gang man prøver at gå ind på siden fra en anden computer?..

Jeg går ud fra at det er nogle rettigheder som ikke står som det skal, men hvor kan jeg ændre det?
Avatar billede leif Seniormester
25. maj 2008 - 21:15 #1
Har du disablet eller ændret password på brugeren IUSR_Maskinenavn ?
Avatar billede hojben Novice
25. maj 2008 - 21:18 #2
kig evt efter om everyone har adgang til mappen (via explorer)
Avatar billede Erik Ødemark Nybegynder
25. maj 2008 - 21:56 #3
Du skal give brugeren IUSR_(computernavn) læse rettighed til det website du har oprettet. Hvis ikke promptes brugeren for adgang.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
25. maj 2008 - 22:49 #4
iis manager --> hklik på din hjemmeside --> fanen directory security --> klik på øverste edit knap --> hak i allow anonymous access
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
25. maj 2008 - 22:50 #5
hovsa, der var lige en smutter:  iis manager --> hklik på din hjemmeside --> PROPERTIES --> ........

sorry
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2008 - 08:50 #6
Tak for svarene :)..

jeg er desværre ikke hjemme lige nu, men jeg har slået hak i "allow anonymous access" og skrevet IUSR_(computernavn)i username? :S
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2008 - 17:22 #7
Aha det virker nu!..

- Da jeg havde installeret Win2003 ændrede jeg computernavnet til noget mere ideelt end hvad den foreslår, men det har den åbenbart ikke fået med i brugeroversigten (eller hvad man kalder den).. Så derfor passede "IUSR_Maskinenavn" der skulle i stedet stå: "IUSR_GAMMELmaskinenavn"..

Men tak for svarene!
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2008 - 17:22 #8
*Så derfor passede "IUSR_Maskinenavn" IKKE!
Avatar billede hojben Novice
26. maj 2008 - 17:43 #9
*host*
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2008 - 17:46 #10
hvordan skal *host* forståes ?
Avatar billede leif Seniormester
26. maj 2008 - 17:48 #11
Ahh, ja, jeg plejer heldigvis at navngive mine maskiner "korrekt" ved installation så derfor er det ikke et problem.
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2008 - 18:04 #12
nej nemlig.. burde jeg måske også gøre en anden gang :)