Avatar billede herbert Nybegynder
25. maj 2008 - 13:05 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke tømme papirkurven

Min papirkurv er tom. Den indeholder 0 elementer. Men når jeg vælger Empty Recycle Bin, så siger computeren "Are you sure you want to delete these 4 items?" og nogle gange "7 items".. Hvis jeg så siger yes, så siger den "cannot remove folder XYZ: Cannot find the specified file. Make sure you specify the correct path and file name."

Hva' hulen går det ud på? Og hvordan fjerner jeg det?

Mvh
Herbert
Avatar billede herbert Nybegynder
25. maj 2008 - 13:07 #1
Lige lidt bonus info: I have tried deleting while in Safe Mode with the same error message.  I have also performed a CHKDSK /F and am still unable to delete.
I am the admin on this PC also.
25. maj 2008 - 13:13 #2
Tanke: Har du Norton System Works instaleret ? Eller lign. program(pakke) ?
Avatar billede vejmand Juniormester
25. maj 2008 - 13:48 #3
Endnu en tanke: Mon det er skjulte filer?
Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis -> Prik i "Vis skjulte filer og mapper"
Avatar billede hcma Novice
25. maj 2008 - 13:53 #4
hvis du så stadig ikke kan tømme papirkurven, kan du prøve at slette indholdt af mappen først og så til sidst mappen/folder XYZ
Avatar billede herbert Nybegynder
25. maj 2008 - 13:57 #5
Jeg har ikke Norton System Works installeret.

Der er ingen skjulte filer/system filer eller noget i den dur.

Jeg kan ikke slette indholdet af mappen, da der ikke er nogen mappe at slette indholdet i.. Jeg har sågar 'shreddet' min papirkurv med sådn et overskrivnings-program.. Det gav heller ikke pote!

Men tak for ideerne! Fyr endelig løs! :o)
Avatar billede hcma Novice
25. maj 2008 - 14:11 #6
systemgendannelse ;o)
Avatar billede herbert Nybegynder
25. maj 2008 - 14:35 #7
Haha, mjaeh.. måske kan lidt systemgendannelse skråstreg sommer-rengøring komme på tale.. men det bli'r ikke lige nu..
Avatar billede haverslev Novice
25. maj 2008 - 17:45 #8
Muligt at du kan nøjes med at køre den bat filen under win-XP, til at resette papirkurv med ellers prøv at køre den reg fil der er nederst heri:
http://www.danborg.org/exp/papir.htm
Avatar billede herbert Nybegynder
25. maj 2008 - 18:22 #9
Wow, det virkede faktisk! Tusind tak for hjælpen, haverslev!
Avatar billede haverslev Novice
25. maj 2008 - 18:35 #10
Fint, men var det nok med bat filen eller ?
Avatar billede herbert Nybegynder
25. maj 2008 - 20:30 #11
Jeg kunne ikke finde den der info*.* fil.. den kom ikke frem efter jeg ændrede attributterne. Så det var ikke den, som der var noget galt med..

Efterfølgende forsøgte jeg at slette mappen C:\recycler.. ændrede attributterne, men kunne ikke slette den.. så jeg valgte at pudse Tune Up Shredder på den.. og den fandt åbenbart nogle filer, som den slettede.. En masse *.png filer! Meget underligt.. Kunne ikke rigtig genkende nogen af filnavnene.. og hvorfor skulle jeg lige pludselig ha' en masse *.png filer i min papirkurv?! Men okay, derefter importerede jeg de der indstillinger til registreringsdatabasen.. og lige pludselig var alting normalt igen! Jeg er ikke helt sikkert på hvad der gjorde udslaget! Men det ser rigtigt ud nu!