Avatar billede lasserasch Juniormester
19. maj 2008 - 21:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sætte objekt reference ved page_load og arbejde med det

Hejsa.

Jeg har et objekt i min egen klasse. Ved page_load tjekker jeg efter et id med "request.querystring["id"]....".

Hvis dette ikke forefindes, så opretter jeg en ny reference at mit objekt.

Ala : Mitobjekt nytobjekt = new Mitobjekt();

Jeg har så en knap på formen. Når knappen trykkes ville jeg gerne inden der bliver lavet et post back opdatere mit objekts properties med tekst fra textboxes på websiden og herefter kører en mode på objektet som gemmer ændringerne til databasen.

Men i hvilket event gør man det bedst?

I "Click" eventet eller hvordan?

Mit objekt er nemlig = null når jeg prøver. Jeg vil tro at det nok har noget at gøre med at der er lavet et postback allerede eller hvad siger i?

/Lasse
Avatar billede lasserasch Juniormester
19. maj 2008 - 21:42 #1
Fandt selv ud af det. Gemte mit objekt i viewstate og trækker det frem igen ved postback. Så problemt er løst :-)

/Lasse
Avatar billede aaberg Nybegynder
19. maj 2008 - 21:53 #2
Alle events sker på samme postback! Der bliver altid kun udført et postback.

Det er rigtigt at du skal sætte dit objekt i Page_Load eventet. Hvis nytobjekt er null på click eventet, er det sikkert fordi du kun sætter dit objekt når det ikke er postback? Den bedste måde at tjekke at dit objekt bliver sat, er at sætte break points i de forskellige events, og på den måde tjekke rækkefølgen af dine events.
Avatar billede aaberg Nybegynder
19. maj 2008 - 21:54 #3
Der kom jeg lidt for sent :-)