Avatar billede mettecarsten Nybegynder
16. maj 2008 - 10:07 Der er 1 løsning

Ustabilt RAM forbrug

Hej eksperter

For 1 måned siden fik vi vores egen server hos Dandomain. Jeg har i dag talt med dem for at høre, om der har været nogle atypiske forhold omkring serveren. De kunne fortælle, at den havde et meget højt og svingende RAM-forbrug. De kunne ikke lige give en forklaring, men har den nu til overvågning. På serveren ligger en mindre hjemmesideløsning, hvor vores kunder kan redigere deres hjemmeside og uploade billeder, mens brugerne ser deres hjemmeside ud fra .asp-filer mod en mysql-database. Er der derfor nogen her på eksperten.dk, som måske har en ide om, hvorfor serveren kører med et højt svingende RAM-forbrug?

Kan det måske være fordi:

1) Jeg kan se, at alle sider nederst ikke får lukket til databasen
2) Upload af billeder til hjemmesiderne

Virkelig på forhånd tak.
Avatar billede mettecarsten Nybegynder
16. maj 2008 - 11:51 #1
Problemet omkring RAM-udsvingene er formentlig løst. De ringede tilbage fra Dandomain og sagde, at serveren var belastet pga. udtræk fra databasen. Det viste sig, at databasen siden den 5.5 er blevet spammet med 40.000 linier, som alle blev trækket ud fra "spammingen" - bare fordi jeg i min kode lige havde glemt at få med, at hvis en session var blank, så skal der ikke skrives til databasen, surt, men problemet er blevet løst :-)

Hvis nogle overvejer Dandomain som udbydere, kan jeg kun anbefale dem, da det bare spiller max !