Avatar billede solbjerg Nybegynder
12. maj 2008 - 22:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Slumretilstand: blæsere slukkes ikke

Vil gerne benytte slumretilstand i Vista. Det hele virker - næsten. Maskinen slukker skærm og vækkes ved tryk på power on-knap, men mine blæsere slukkes ikke. I strømstyring er valgt skærm ned efter 10 min, computer til slumring efter 1 time.

Motherboard er ret gammelt: ASUS A7N8X, jeg har opdateret bios til nyeste version, nu udgives ikke flere. Harddisk er i bios IKKE sat til "down in suspend mode", men jeg har ikke installeret særskilte harddisk blæsere.

Så vidt jeg husker, installerede jeg blæsere, der kan reguleres op/ned med lille "stik". Mon det har nogen betydning?

Venlig hilsen Kirsten
Avatar billede solbjerg Nybegynder
13. maj 2008 - 00:20 #1
Besvarer selv spørgsmålet: powercfg /a i cmdprompt svarer, at min computers firmaware ikke understøtter S2 og S3 slumring. Det er formentlig min BIOS fra 2003, der ikke er tidssvarende.
Avatar billede j3ppah Novice
13. maj 2008 - 21:59 #2
husk at accepter dit eget svar
Avatar billede solbjerg Nybegynder
13. maj 2008 - 22:12 #3
Har jeg gjort flere gange, men jeg må ha' gjort noget forkert. Længe siden, jeg var her sidst.
Avatar billede solbjerg Nybegynder
13. maj 2008 - 22:13 #4
Nååhh, jeg skal markere brugernavn før accept.