Avatar billede kris75 Mester
11. maj 2008 - 07:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Phpmyadmin virker ikke

Hej
Jeg har lige installeret phpmyadmin på min debian etch server via apt-get install phpmyadmin. Når jeg så prøver at tilgå det via http://minserverip/phpmyadmin, så får jeg denne:

Not Found

The requested URL /phpmyadmin was not found on this server.
Apache/2.2.3 (Debian) mod_python/3.2.10 Python/2.4.4 PHP/5.2.0-8+etch10 mod_perl/2.0.2 Perl/v5.8.8 Server at 10.0.0.100 Port 80

Ved tidligere installationer på andre server bliver der også lagt en phpmyadmin mappe ind i www mappen, det er der ikke blevet i dette tilfælde. Hvad kan der være galt?
Mvh.
Kris
Avatar billede per-olof Nybegynder
11. maj 2008 - 11:11 #1
Prøv en genstart /etc/init.d/apache2 reload eller restart
Hvis det ikke det virker skabe et alias

Alias /phpmyadmin /usr/share/phpMyAdmin
<Directory /usr/share/phpMyAdmin >
        Order allow,deny
        Allow from all
    Options FollowSymLinks
        AllowOverride None
</Directory>

Dette er kun eksempel
Jeg ved ikke helt var phpmyadmin er på din Debian
Avatar billede kris75 Mester
15. april 2011 - 10:26 #2
Hvis du kommer med et svar så er der point på vej :-) Bedre sent end aldrig ;-)
Avatar billede kris75 Mester
13. maj 2011 - 09:08 #3
Ingen svar, så jeg lukker her.