Avatar billede md_craig Nybegynder
08. maj 2008 - 10:28 Der er 5 kommentarer

Save/OpenFileDialog quick links.

Sider lige og skal lave noget med at gemme/hente filer hvor brugeren skal kunne vælge en sti osv.

Det er alt sammen i sig selv jo nemt nok.
SaveFileDialog og OpenFileDialog.

Men det jeg sider og lurer lidt på, er at der på disse dialoger ude til venstre jo er sådan en række "quick links" til forskellige directories.

fx. My Computer, My Documents osv...

Hvordan tilføjer eller fjerner man i denne liste?...
Avatar billede md_craig Nybegynder
08. maj 2008 - 11:03 #1
Nå ja så blev man lidt klogere og lidt dummere...

"FileDialog.CustomPlaces", er PT ikke en mulighed hvis nogen skulle finde på at nævne den, da den ikke er understøttet under 2.0 og 3.0, (kun 3.5, 3.0 SP1, 2.0 SP1).

Nogle der kender nogle hacks eller lign?
Avatar billede aaberg Nybegynder
08. maj 2008 - 20:59 #2
Tjek om du kan bruge noget af dette:

http://www.codeproject.com/KB/dialog/OpenFileDialogEx.aspx

Artiklen omhandler hvordan man modificerer OpenFileDialog klassen. Det er dog ikke præcist den ændring du spørger efter han gør, men det kan være der er noget af der der kan bruges alligevel!?
Avatar billede aaberg Nybegynder
08. maj 2008 - 21:01 #3
Avatar billede md_craig Nybegynder
13. maj 2008 - 16:42 #4
Desvære lidt for omfangsrigt indgreb for en så lille ting, det burde dog kunne lade sig gøre, dog ikke med de to links som baggrund, men derimod hvis man følger linket til MSN i et af dem, så kan man se hvordan han ændre størelsen på det list view der holder filerne/mapperne. så på den måde er det nok muligt.

Men det kræver at man får fat i de rigtige handles osv... :S...
Kigger lidt videre.
Avatar billede md_craig Nybegynder
13. maj 2008 - 16:42 #5
MSDN*