Avatar billede thomashansen Nybegynder
07. maj 2008 - 22:40 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Indtastning af klokkeslæt

Hvis jeg formaterer min kolonne som Time 00:00 og f.eks vil indtaste kl. 8 er jeg nødt til, at indtaste 8:0(hele 3 tegn). Er det ikke muligt, at formatere så man blot kan indtaste 8 og så automatisk få 08:00 i cellen.

Hvis jeg skulle indtaste en dato kunne jeg jo sagtens blot skrive 7-5-8 og herefter få 07-05-2008 i cellen.

Hilsen

Thomas
Avatar billede kabbak Professor
08. maj 2008 - 00:05 #1
denne Makro i arkets modul, ret selv kolonne nummeret, til din kolonne.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Column = 1 And IsNumeric(Target) Then
        If Target >= 1 Then Target = Target / 24
    End If
End Sub
Avatar billede palle_ib Nybegynder
20. maj 2008 - 00:23 #2
Problemet er at timer er en brøk heltallet 1 hvorfor du har problemet.
Ovenstående makro af Kabbak vil løse dit problem, alternativt kan du overveje genvejstasten til indsættelse at tid ctrl + skift + . (ctrl + : )
Du kan også nøjes med at skrive 8: så skriver den selv 8:00.
Avatar billede thomashansen Nybegynder
20. maj 2008 - 22:30 #3
Ja, det virker. Læg lige dit svar kabbak så du kan få points og tak til palle_ib, som også skal have lidt point´s
Avatar billede kabbak Professor
20. maj 2008 - 23:42 #4
et svar ;-))
Avatar billede thomashansen Nybegynder
02. november 2008 - 22:59 #5
Sorry mine lange svartider...