Avatar billede madsupgradeit Nybegynder
07. maj 2008 - 21:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tjek om ander på netværket bruger nettet?

Hej Eksperter

- Har et spørgsmål, kan man tjekke om folk på ens netværk bruger internettet?

Bor på en skole hvor nettet fortiden er mega ringe, og kunne derfor være skægt at se om der var nogle der sad og downloader amok.

Så havde man da en ide omkring hvorfor ens net er så langsomt.

Mange tak, Mads
Avatar billede mash Mester
07. maj 2008 - 22:44 #1
kræver afgang til router/server, hvilket du nok ikke får :-p
Avatar billede madsupgradeit Nybegynder
07. maj 2008 - 22:58 #2
ja det er jo det jeg gerne vil udenom:P
Avatar billede aners Nybegynder
16. juni 2008 - 21:13 #3
Skole, tjah - så skal der nok være en flok brugere der skødesløst sprøjter om sig med trafik. Foreslå shaping/quota og dhcp-snooping for din skoles sysadmin og håb på det bedste ;)

Nej, du kan ikke se noget som helst som "sølle bruger", så skal det i hvert fald være skruet helt fjollet sammen.