Avatar billede mr-kill Nybegynder
06. maj 2008 - 23:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tegne firkant på skærmen (GDI)

Jeg søger en måde at tegne en firkant på skærmen uden den forsvinder , når det trækkes et vindue over.

Bruger denne måde til at tegne en firkant, men den forsvinder selfølgelig når der trækkes et vindue over.

IntPtr deskDC = USER32.GetDC(USER32.GetDesktopWindow());
Graphics g = Graphics.FromHdc(deskDC);
g.DrawRectangle(new Pen(Color.Black), rectangle);
g.Dispose();
USER32.ReleaseDC(USER32.GetDesktopWindow(), deskDC);

Findes der nogen måde at fange WM_PAINT eller WM_ERASEBKGND fra desktop?

Jeg har søgt en masse om det, men har ikke kunne finde nogen løsning. Der må da være andre der har haft brug for at gøre det, før mig?
Avatar billede bulgroz Nybegynder
07. maj 2008 - 07:51 #1
Det tror jeg faktisk ikke at du kan, men jeg er ikke helt sikker.
Normalt vil man lave en transparent form som altid ligger i front på desktoppen, men naturligvis vil dette give mega problemer når man forsøget at tilgå/flytte andre vinduer.
Avatar billede mr-kill Nybegynder
07. maj 2008 - 08:55 #2
Nemlig.. Den mulighed har også været oppe at vende, men den løsning kan ikke bruges da jeg kan ikke lave noget under den form.

Jeg synes det er lige til at blive sur over, at man ikke bare kan tegne noget et sted, som Windows så ved skal placeres forest på skærmen :(
Avatar billede bulgroz Nybegynder
07. maj 2008 - 09:15 #3
Ja det er jeg helt enig i.
Avatar billede mr-kill Nybegynder
19. maj 2008 - 16:05 #4
Lukker igen..

Fandt ingen løsning :(