Avatar billede dennism Nybegynder
04. maj 2008 - 10:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HTML editor?

Jeg har kørt Linux i lang tid men sidder nu på en Windows maskine, og vil gerne vide, hvilken HTML-editor I vil anbefale? Jeg har tidligere brugt Stone's webwriter, men der er sikkert kommet noget bedre siden da?
Avatar billede olebole Juniormester
04. maj 2008 - 16:38 #1
<ole>

Jeg bruger Homesite fra Adobe. Den passer perfekt til mig og mine kodevaner. En vigtig pointe er nemlig, at det primært kun er dig, der kan anbefale dig selv en editor. Dog kan man vist godt slå fast, at den eneste WYSIWYG-editor, der fungerer nogenlunde, er Adobes DreamWeaver.

Én editor er perfekt til den ene koder - en anden editor er perfekt til en anden koder  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede jeppe999 Nybegynder
10. maj 2008 - 16:03 #2
Jeg bruger Dreamweaver 9 CS3 både til kode og til nemmere opgavere.
Avatar billede dennism Nybegynder
18. maj 2008 - 14:04 #3
Jeg synes ikke en HTML-editor skal være avanceret - det passer ikke til mine behov. Jeg er ret glad for Stone's Webwriter, men den har dog et problem: jeg vil gerne kunne vælge flere linier på en gang og lave sådan at man kan rykke dem ind eller ud på en gang.

Nogen der kender en lille HTML-editor i stil med WebWriter, som kan dette?
I Linux bruger jeg BlueFish og den synes jeg er perfekt - evt. noget lignende til Windows?
Avatar billede olebole Juniormester
18. maj 2008 - 15:04 #4
Homesite kan, men den er ikke gratis. Notepad++ er meget simpel og gratis, men kan tabbe blokke af tekst ind og ud (henholdsvis Tab og Shift+Tab)
Avatar billede dennism Nybegynder
02. juni 2008 - 17:05 #5
Smider du lige et svr, olebole? Notepad++ er fint til mig :)
Avatar billede olebole Juniormester
02. juni 2008 - 23:31 #6
Jamen så ta' dén!  ;D
Avatar billede olebole Juniormester
04. juni 2008 - 15:34 #7
Tak for points  ;o)