Avatar billede casc Nybegynder
02. maj 2008 - 11:07 Der er 8 kommentarer

kan ikke få php til at køre!!

Hej alle
Jeg har installeret Apache 2.2.4, og den kører.
Jeg vil gerne have PHP til at køre også, men jeg har problemer med at få den igang.
Jeg har downloadet php 4.4.8 og udpakket den til c:/php. Jeg har, som det er forslået i installationsteksten, kopieret alle sapi og dll filer ind i php.exe mappen.
Jeg har i httpd.conf filen indskrevet følgende:
LoadModule php4_module "C:/php-4.4.8-Win32/php4apache2.dll"
AddType application/x-httpd-php .php

Når jeg genstarter Apache, kommer den med en fejl, der siger at den ikke kan finde php4apache2.dll, skønt den findes i php.exe-mappen.
Så synes jeg egentlig ikke der er mere at gøre. Men det virker ikke.
Hvad har jeg glemt.
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. maj 2008 - 11:22 #1
Du har denne sti:
LoadModule php4_module "C:/php-4.4.8-Win32/php4apache2.dll"

Er den korrekt ?
Avatar billede casc Nybegynder
02. maj 2008 - 11:29 #2
ja det er en skrivefejl. Stien hedder c:/php/php4apache2.dll, der er også det der står i httpd.conf..
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. maj 2008 - 11:42 #3
Prøv evt. at kopier filen til: c:\windows\system32\
Avatar billede dkfire Nybegynder
02. maj 2008 - 11:53 #4
Hvorfor har du egentlig installeret en gammel version af php ??
Ville det ikke være bedre hvis du startede med at installere php5 ??
Avatar billede casc Nybegynder
02. maj 2008 - 13:06 #5
Jeg har prøvet begge dele. både at kopiere filen til sys32, samt at installere php5. Det startede jeg med, men da jeg ikke kunne få det til at virke, har jeg før haft held med at installere en ældre version.
Avatar billede casc Nybegynder
02. maj 2008 - 13:44 #6
Jeg har fundet ud af det. Jeg udpakkede (istedet for at installere) php5, og så virker det. Det skal altså være den nyeste version af PHP, når man har Apache 2.2 installeret.
Undskyld ulejligheden.
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. maj 2008 - 15:19 #7
Helt ok.
Du bør nok smide et svar og lukke denne tråd så. :o)
Avatar billede laus0028 Nybegynder
04. maj 2008 - 21:02 #8
Hvis du gerne vil slippe for alt det besværlige ved alm. install af apache, mysql og lign. så brug wamp programmet som du kan hente her:

www.wampserver.com

Så klikker du bare på ikonet eller automatisk opstart, så kører det. Og du har stadig mulighed for at ændre ini filer og lign. til programmering som f.eks. kræver særlig til/fra-valg.

Den er for det meste altid opdateret, super nem at gå til. Hvis du bruger vista skal du lige slå nogle funktioner til i kontrolpanelet. Vejledning kan du se i deres forum.