Avatar billede tommytc Nybegynder
19. juni 2001 - 21:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udskriv én eller flere Excel-filer

Kan det lade sige gøre fra Visual Basic, at udskrive Excel-filer uden at starte Excel ?

Og hvis det kan, så også at udskrive 4 Excel-filer på én gang ?
Avatar billede spip Nybegynder
20. juni 2001 - 19:05 #1
Umiddelbart vil jeg mene, at du bliver nødt til at oprette et Excel-object, men det skulle være muligt, uden at det er synligt for brugeren. Men hvis det, du søger, er at udskrive Excel-filer, uden at Excel er installeret, så er sagen jo nok en lidt anden...
Avatar billede tommytc Nybegynder
20. juni 2001 - 19:20 #2
Excel og resten af Office-pakken må da gerne være installeret på computeren...Det jeg ønsker er at kunne udskrive de excel-filer jeg ønsker bare UDEN at skulle start Excel. Som situationen er lige nu er jeg nødt til at starte Excel, load filen og vælge \'Udskriv\'...Spørgsmålet er om det kan undgås ?
Avatar billede spip Nybegynder
20. juni 2001 - 20:00 #3
Måske kan følgende benyttes:

Dim testApp AS Object
SET testApp = CreateObject(\"Excel.Application\")
testApp.Workbooks.Open(\"c:\\test.xls\")
testApp.ActiveWorkbook.PrintOut
testApp.Quit

Jeg er ikke helt sikker på om syntaksen omkring oprettelsen af objektet er iorden, da jeg ikke normalt arbejder med VB. Men du kan da forsøge...
Avatar billede tommytc Nybegynder
20. juni 2001 - 20:59 #4
Jeg siger mange, mange tak for det...Pointene er dine!!!