Avatar billede palle_pirat Nybegynder
29. april 2008 - 14:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lytte på taster

Hej

Jeg søger en måde at få mit program til at lukke ned ved et tryk på ESC knappen. Jeg har søgt lidt rundt omkring, men det eneste jeg har fundet frem til er at man skal programmere programmet til at lytte på ESC? Jeg har ikke arbejdet med det før, så er helt ny på "lytte på taster"-området. Nogen der vil hjælpe?
Avatar billede aaberg Nybegynder
29. april 2008 - 14:48 #1
I designeren sætter du KeyPreview til at være true på formen. Derefter tilføjer du følgende kode:

protected override void OnKeyDown(KeyEventArgs e)
        {
            base.OnKeyDown(e);

            if (e.KeyCode == Keys.Escape)
            {
                Application.Exit();
            }
Avatar billede palle_pirat Nybegynder
29. april 2008 - 18:06 #2
Takker mange gange, og værs'go og smid et svar.
Avatar billede aaberg Nybegynder
30. april 2008 - 11:30 #3
svar