Avatar billede Slettet bruger
29. april 2008 - 10:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ingen ContextMenu i Toolbox (VC#)

Hvordan får jeg den frem?
Avatar billede aaberg Nybegynder
29. april 2008 - 14:05 #1
Den hedder ContextMenuStrip, og ligger under "Menus & Toolbars" (Dette skal være det samme i VS2005 og VS2008). Hvis den ikke er der, prøv da at højreklikke på toolbaren og tryk på "Reset toolbox".
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2008 - 16:07 #2
Hm. Ja, jeg kan godt finde den, men i en tutorial på en af Microsofts sider stod der, at der var noget, der hed ContextMenu. Anyway. Hvordan får jeg så et element til at benytte en ContextMenuStrip?
Bare læg et svar samtidig.
Avatar billede aaberg Nybegynder
30. april 2008 - 11:21 #3
Klassen ContextMenu er en ældre version af ContextMenuStrip klassen. ContextMenu er et levn fra .NET 1.1.

For at bruge ContextMenuStrip komponenten, skal du først drag/drop en ContextMenuStrip ind på din form/usercontrol. Cotext menuen vil i design-time ligne en almindelig menu på formen, hvorpå du har mulighed til at oprette nye knapper o.l. Hvis du skal bruge din context menu ved at brugeren højreklikker på et eller andet, så skal du bare sætte ContextMenuStrip propertien på den control/form som brugeren skal hørjeklikke på. Og så virker det!.
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2008 - 10:01 #4
Fantastisk :) Tak.