Avatar billede lbaad Nybegynder
17. april 2008 - 12:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

VPN med router

Hej

er der nogen af jer der ved, om der findes en router, som kan lave en vpn til en anden adresse, hvor man kan indtaste brugernavn/password og så de laver en vpn til en anden?

Det som jeg er på udkig efter er en router, som kan lave en vpn tunnel til www.relakks.com, hvor jeg kan browse uden andre kan se, hvor jeg kommer fra...

Som det er nu, skal jeg oprette en vpn fra min xp/vista, og forbinde via den, men det ville være nemmere, hvis jeg bare kunne koble routeren direkte på vpn'en.

Mvh
Lars
Avatar billede leif Seniormester
17. april 2008 - 12:51 #1
Bliver der brugt special software eller er det en en PPTP eller IPSEC forbindelse der laves ?
Avatar billede lbaad Nybegynder
17. april 2008 - 13:06 #2
det er den vpn-software, som der er indbygget i xp.
Jeg ved ikke om det er PPTP eller IPSEC
Avatar billede leif Seniormester
17. april 2008 - 13:09 #3
Så vil du sikkert kunne bruge en Draytek som har indbygget VPN klient
Avatar billede lbaad Nybegynder
17. april 2008 - 13:13 #4
Takker. Er der nogen modeller, som er bedre end andre?
Avatar billede leif Seniormester
17. april 2008 - 13:20 #5
Ja, naturligvis, men du kan sikkert nøjes med den mindste af deres modeller
Avatar billede leif Seniormester
17. april 2008 - 13:24 #6
Avatar billede lbaad Nybegynder
17. april 2008 - 13:28 #7
Tak Leif.

Smid et svar, og så får du pionts.
Avatar billede leif Seniormester
17. april 2008 - 13:42 #8
Det er i hvert til fald dem jeg bruger, men der findes sikkert også andre og måske lidt billigere på markedet.