Avatar billede feller Nybegynder
16. april 2008 - 20:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ny Computer

Hej
Jeg står og vil købe ny computer. Jeg er stadig igang med at spare op og jeg har de penge jeg vil bruge til den om 1½ måned (altså ca. 1. juni).
Mit budget er 8-9000 kr.
Jeg har nogle enkelte krav mht. mærke osv:
- CPU'en SKAL være en Quad (fra Intel selvfølgelig)
- Grafikkortet skal være fra Nvidia

Computeren skal bruges til 3d max, photoshop og nyere spil!
Jeg skal så have følgende ting:
-------
CPU
Bundkort (Er meget vild med Gigabit :) )
Grafikkort
RAM
Harddisk (Har ikke vilde kapacitets krav -  vil hellere have en stor harddisk ved siden af)
CPU køler
Kabinet
-------
Jeg har kigget på et kabinet (http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=400012) Antec Performance 182. Jeg er åben for andre forslag til kabinetter, men jeg vil meget gerne have et med gode køleforhold og støvfiltre!

Jeg kører Windows XP og OpenSuse, så i skal ikke tænke på "Vista Hardware Krav"...

På forhånd tak
Avatar billede feller Nybegynder
16. april 2008 - 20:57 #1
Hov jeg skal selvfølgelig også have mig en strømforsyning, som passer til resten af systemet samt en masse blæsere!
Avatar billede feller Nybegynder
16. april 2008 - 21:08 #2
Forresten så samler jeg selv maskinen så alt skal være i løsdele!
Jeg har tænkt lidt på at vælge en 10k RPM harddisk, men hvor meget giver det egentlig?
Avatar billede feller Nybegynder
01. september 2008 - 13:51 #3
Afslutter det. Det ser ikke ud til at der er nogen der gider hjælpe.