Avatar billede duncan_dk Nybegynder
15. april 2008 - 11:09 Der er 9 kommentarer

Hosting med stor kapacitet

Hej eksperter,

Vi er nogle stykker, som arbejder konceptuelt på at udvikle et nyt dot.com videosite. Bliver det en succes skal dette site rumme ca. 50 GB video materiale og man vil kunne forvente, (i forbindelse med en PR kampagne på Techcrunch, Mashable, osv.), at eksempelvis 100.000 brugere vil se samme video, af ca. 30 mb, i løbet af 24 timer.

Hvilke webhoteller kan håndtere denne type trafik? og til billige penge? Der er ikke noget stort krav til sikkerhed, men "oppetiden" skal være optimal.

MVH, Christian.
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. april 2008 - 11:24 #1
uk2.net har en fin oppetid
Avatar billede duncan_dk Nybegynder
15. april 2008 - 11:42 #2
Er der ikke forskel på hvilke webhoteller der kan håndtere eksempelvis 5.000 brugere der ser samme video på samme sekund?
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. april 2008 - 11:58 #3
Du skal nok ikke gå efter et webhotel, men et hostingcenter.

Det er et spørgsmål om serveren/serverne og internetforbindelsen ind i centeret.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
15. april 2008 - 11:59 #4
LogiqIT.dk  vil jeg tro kan håndtere den slags trafik, da de i forvejen håndterer streaming for forskellige.

Trafikmængder i den størrelsesorden fåes ikke til billige penge, men der er nok stor forskel på hvad du skal give hos de forskellige.
Avatar billede jokkejensen Novice
15. april 2008 - 12:06 #5
Den mængde trafik, får du nok lidt problemer med at få håndteret billigt og proffesionelt samtidigt.. altså over 1 TB i timen..

/JJ
Avatar billede sherlock Nybegynder
15. april 2008 - 12:14 #6
www.webpartner.dk kan, men de er vist ikke billige.
Avatar billede sherlock Nybegynder
15. april 2008 - 12:18 #7
Hold da k*ft. :) Webpartner er der ikke mere ?!. Undskyld...
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. april 2008 - 12:28 #8
Prisen er ALT for høj i DK
Avatar billede smitx Praktikant
17. april 2008 - 20:06 #9
Hold dig langt væk fra servage.net

De er ned 10-20 gange dagligt!

Jeg har sloges med dem dagligt de sidte 3 uger.

Deres supportere fatter minus, man skal skrive til dem 10 gange, og komme med ss før de gider kigge på det.