Avatar billede cyperbent Mester
14. april 2008 - 14:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til oversigt over firewalls

Når jeg har haft afinstalleret mine firewall og antivirus programmer
så står det i Windows Sikkerhedscenter som om at jeg stadig har et firewall program kørende og det kan jeg ikke lige forstå.

Er der nogen som har oplevet noget lignende?
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. april 2008 - 15:39 #1
Det er sikkert den indbyggede firewall du stadig har slået til
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
14. april 2008 - 16:29 #2
Hvis det er den firewall du afinstallerede, der fortsat viser sig i sikkerhedscenteret, er det nedenstående vejledning du skal følge:

Gå i Start/Kør, skriv services.msc og klik OK.

Find servicen Windows Management Instrumentation. Højreklik på denne, og vælg STOP.

Klik på "Start" - Vælg "Søg".
Klik på linket "Skift indstillinger".
Klik på "Skift søgefunktioner for filer og mapper"
Sæt prik i "Avanceret" og klik OK.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Flere avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.

Find nu den mappe som hedder wbem. Den ligger i Windows/system32. I denne mappe lokaliserer du mappen repository. Slet mappen repository.

Gå nu i services.msc igen. Find servicen Windows Management Instrumentation igen. Højreklik på denne, og vælg START.

Genstart maskinen, og Windows Security Center er nu nulstillet.
Avatar billede cyperbent Mester
22. april 2008 - 18:24 #3
Tak for tippet. Det hjalp. Jeg vil dog lige spørge om der er nogle af jer, som ved, hvordan man fjerner programmer inde fra services.msc. Det er mere fordi at jeg har
nogle tjenester stående fra da jeg havde AVG installeret og jeg vil gerne have fjernet
dem!
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
22. april 2008 - 20:07 #4
Det er lidt tricky. Du skal først have fundet navnet på den servicenøgle der skal slettes i regdatabasen. Åbn et cmd vindue og skriv sc getkeyname

I services.msc dobbeltklikker du på tjenesten der skal slettes. Du skal så bruge _hele_ navnet, som står ud for Vist Navn. Det navn sætter du ind efter sc getkeyname i citationstegn (vigtigt)

Et eksempel her (den skal du _ikke_ slette):

sc getkeyname "RPC (Remote Procedure Call )" og tryk på <enter>

Så kommer nøglenavnet frem. I dette eksempel hedder den RpcLocator

Så skal du i en ny prompt skrive sc delete efterfulgt af nøglenavnet (uden citationstegn denne gang). Så det kommer til at se således ud:

sc delete RpcLocator og trykke på <enter> og så skulle du gerne få en bekræftelse på, at servicen er slettet.
Avatar billede cyperbent Mester
26. april 2008 - 17:38 #5
Tak for tippet. Det vil jeg prøve