Avatar billede j3ppah Novice
14. april 2008 - 12:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

kør c# app fra website

Dav Dav eksperter...

Jeg sidder med et lille problem...
hvordan kan jeg få en c# applikation til at køre dirrekte fra en web side ?

(altså så man ikke behøver at skulle installere programmet på computeren)
der er tale om et lille spil... som kører med user control's.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2008 - 12:56 #1
ActiveX måske ??
Avatar billede j3ppah Novice
14. april 2008 - 12:58 #2
har brug for en lidt dybere forklaring da jeg er ny inden for c#
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2008 - 13:16 #3
alt efter hvilken funktionalitet du skal bruge er ActiveX nok lige en stor mundful men kort forklaret er ActiveX det same som de komponenter du bruger f.eks Labels, knapper osv. de kan også hede COM objecter.
Se mere her: http://dotnetslackers.com/articles/csharp/WritingAnActiveXControlInCSharp.aspx
Avatar billede j3ppah Novice
14. april 2008 - 13:25 #4
well du kommer bare med et svar... kan se det går ud over min forstand... må se om jeg kan få en ven til at fixe det for mig
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2008 - 13:36 #5
ok ;-)
Avatar billede lasserasch Juniormester
14. april 2008 - 13:40 #6
Du kan ikke afvikle en applikation direkte fra en webside.

Du kan dog gøre følgende :

1. Ligge applikationsfilerne ud et sted hvor folk kan downloade dem og køre programmet direkte.

2. have en bagvedliggende server af en eller anden slags. f.eks. en citrix server eller hvis det kun skal være en afvikling af gangen, så kunne du inlejre et Remote Desktop vindue på din side.

Men faktum er, at dit windows program kræver en windows platform at køre på. Og en browser er ikke i stand til at afvikle applikationer.

/Lasse
Avatar billede lasserasch Juniormester
14. april 2008 - 13:42 #7
Og til punkt nr 1. vil jeg sige, at VS har en ganske udemærket funktion til dette.

Hvis du vælger at netværksdistribuere dit program, så laver VS selv en html side med et link til dit program, så filen starter direkte på brugerens computer. Og endda med mulighed for at brgrænse afviklingen til kun at måtte ske online...

/Lasse
Avatar billede j3ppah Novice
14. april 2008 - 13:50 #8
lasse jeg fik noget mere ud af det du skrev. så synes også lige du skal smide et svar så kan i dele points....
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2008 - 13:57 #9
det er jeg nu ikke helt enig i j3ppah, jeg har en AxtiveForm med knapper, menuer etc som jeg skrevet i dephi, den kan også skrive og læse til disk og det hele bliver afviklet i en browser lige som en java applet og begge vil jeg betegne som applikationer.
Avatar billede j3ppah Novice
14. april 2008 - 14:00 #10
jamen jape44 så får du dem da bare :).. hvis du også vil have points lasse så skriv.. så åbner jeg en ny
Avatar billede lasserasch Juniormester
14. april 2008 - 14:54 #11
Jeg er ligeglad med pointsne... Lad bare dem gå til anden side.

Ja det er da rigtigt at man kan køre forskellige slags java, ajax, flash osv... applikationer i en browser. Men ikke windows applikationer.

Nu ved jeg tilfældigvis fra tidligere tråde her på eksperten, at "j3ppah" har lavet sit program som en windows applikation, så derfor skrev jeg som jeg gjorde.

Og hvis du læser min kommentar, så ville du også kunne se at der står :
----
"Men faktum er, at dit windows program kræver en windows platform at køre på."
----

Og j3ppah's spørgsmål antyder også kraftigt, at det er en windows applikation han udvikler, når han skriver :

----
(altså så man ikke behøver at skulle installere programmet på computeren)
----

/Lasse