Avatar billede proff Nybegynder
12. april 2008 - 09:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Geforce 9600 GT yder dårligt hjælp

Hej alle sammen.

Jeg har lige investeret i et nyt grafikkort, nærmere betegnet Albatron Geforce Nvidia 9600 GT m. PCI Express og 512mb.

Kortet er nu blevet installeret med seneste driver fra Nvidia.com og lader til at fungere fint.

Efter et nærmere kig på min vista rating (”Windows Experience Index”) får jeg en rating på kun 3.6- dette er det samme som min bærbar som har et noget svagere grafikkort og tilmed er af ældre dato.
Endvidere har jeg en fps på 30 i spil som World of Warcraft, med grafik på laveste settings. Og dette finder jeg ikke tilfredsstillende for hvad jeg troede var et ”super”-kort.

Har jeg blot valgt det forkerte kort til en helt forkert pris? Hvor kan blokaden i ydelsen findes? Strøm, driver?

På forhånd tak
Avatar billede jeppe999 Nybegynder
12. april 2008 - 09:46 #1
Der er mange ting der skal spille sammen, men jeg tror at du lige glemte at tænke på at kortet er til pci-express2.0 så for at kunne udnytte kortets 2 kerner skal du have et bundkort med pcie2 og derud over skal du have min. en 450 watt strømforsyning.
Avatar billede meterpunk Nybegynder
12. april 2008 - 19:27 #2
Den med 2 kerner i et 9600GT er noget sludder, men der er enkelte bundkort med PCI-E 1.0a som ikke kører ordenligt med PCI-E 2.0. Så prøv at Google lidt på oplysninger om dit bundkort.
Avatar billede jeppe999 Nybegynder
12. april 2008 - 20:23 #3
Når ja det var den der 9800gtx(tror jeg den hedder) der havde to kerner.
Avatar billede proff Nybegynder
17. august 2008 - 13:58 #4
lukker- bundkortet var defekt