Avatar billede xited Praktikant
09. april 2008 - 18:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MySQL caching af queries - osCommerce

Hejsa,

Jeg er igang med at udvikle en webshop med 25000 produkter.

Jeg har optimeret koden, så godt som jeg nu kan, men det er stadig langsomt.

Jeg oplever dog at efterfølgende, og identiske MySQL queries er væsentlig hurtigere, end den første.

Hvis jeg f.eks. søger efter "T000" på min webshop, tager den omkring 4s første gang, men kun 0,5s efterfølgende (parsetime) - Hvis jeg så prøver igen efter noget tid, tager det igen 4s.

Det er en osCommerce webshop: http://preben.vm.bytemark.co.uk/

osCommerce har en indbygget cache-feature, men jeg kan ikke finde ud af hvor jeg kan tweake den. (For min skyld, må den gerne gemme cachen i en uge!)

...men varekurven må jo ikke caches, så man kan vel næppe lave noget i apache / mysql direkte?

Hvad kan jeg gøre for at optimere performance?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
09. april 2008 - 19:16 #1
det er snarere osCommerce som cacher dine forespørgsler vil jeg tro
Avatar billede xited Praktikant
09. april 2008 - 21:51 #2
Ja, det tror jeg også, men jeg kan ikke finde noget dokumentation om at ændre cachen!
Avatar billede xited Praktikant
20. april 2008 - 23:08 #3
Point?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
21. april 2008 - 06:56 #4
ikke for det, nej tak :)