Avatar billede danm Nybegynder
06. april 2008 - 15:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

phpMyadmin og oprette dbnavne indeholdende ordet test

Ja, ved ikke om det kun er mig der lidt bøvl med dette, men det kan også være mine indstillinger...

Jeg har min egen dedikeret web server, og skulle lige bruge en database til at teste en side på. Så for nemhedens skyld kaldte jeg den testdb og oprettede masser af tabeller.
Problemet var så bagefter at selve databasen ikke blev vist i phpMyadmin. Jeg kunne ikke se den nogen steder. Jeg kunne heller ikke oprette en database med samme navn, så fik jeg at vide at den allerede eksisterer. Efter at prøve mig lidt frem med forskellige navne, fandt jeg så ud af at når navnet indeholdt ordet "test", blev databasen ikke vist... Jeg kunne dog godt slette den i en SQL sætning, men bare ikke se den..

Er der noget jeg har gjort forkert??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. april 2008 - 15:31 #1
Prøv at kigge i dine forskellige rettigheder... Databaser der begynder med test er (var?) ofte specielle - kunne (kan?) tilgås med tomt brugernavn.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. april 2008 - 15:42 #2
Og du skal kigge i databasen mysql i tabellen db.
Avatar billede danm Nybegynder
23. juli 2008 - 21:30 #3
hm.. Dette fandt jeg aldrig ud af hvad var galt. Og det er kun i phpMyadmin og ikke i administrator.. Skørt