Avatar billede superdreng Nybegynder
03. april 2008 - 23:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Firefox og IE giver forskelliget design.

Hej alle experter

Jeg har det lille problem at det design jeg har lavet sidder menu'en forskelligt mellem Firefox 2 og IE 7.

Det er den menu hvor der står blog og antivirus for Windows. De skal stå nede ved linjen, så det kan ligne faneblade.
Det er helt korrekt i Firefox 2.

Css koden for #menu området ser sådan ud:
#menu {float: right; padding: 50px 20px 0 0; margin-top:61px;}
#menu a, #menu a:visited {font-size: 16px; font-weight: bold; color: #fff; padding: 5px; text-decoration:none;}
#menu a:hover {color: #333; padding: 5px; background-color: #fff; position: relative;}
#menu a:active {color: #333; padding: 5px; background-color: #fff; position: relative;}
#menu li {    float: left; text-decoration: none; list-style-type: none;    }
#menu ul { text-decoration:none; list-style-type: none;}

Er der nogen som kan hjælpe mig med det?
Avatar billede superdreng Nybegynder
03. april 2008 - 23:38 #1
Jeg har lige ændret i denne linje:

#menu {float: right; padding: 30px 20px 0px 0px; margin-top:81px;}

Det er også en del mærkeligt, for min " #menu a:active " kan jeg ikke få til at fungere!

Ups glemte også sidens URl så i kan se problemmet:
http://pctricks.dk/
Avatar billede pidgeot Nybegynder
04. april 2008 - 00:11 #2
Jeg ser intet problem med a:active i IE (8, men med emulering af 7'eren slået til). Mon ikke du (som MANGE andre) blot har misforstået hvad active betyder?

Hint: Den markerer IKKE hvilken side du er på!

Det andet har jeg ikke lige en ide til.
Avatar billede superdreng Nybegynder
04. april 2008 - 07:59 #3
#pidgeot:

Hvordan får jeg den til at den makere den side man er på, i menubaren.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
04. april 2008 - 09:35 #4
Enten må du manuelt sætte en ekstra class el. lign. på server-side, eller også skal du bikse et JavaScript sammen der skanner links igennem - den første kan jeg ikke hjælpe dig med, da jeg ikke har overblik over hvordan WordPress virker, og den anden kan jeg heller ikke hjælpe dig med, da jeg ikke lige er så skrap i JavaScript.

Jeg vil tro der gemmer sig et eller andet i et tidligere spørgsmål (du er som sagt hverken den første eller den sidste der ikke har fattet active), så du kan jo overveje at søge herinde.
Avatar billede superdreng Nybegynder
24. april 2008 - 13:09 #5
Jeg har faktisk også søgt før jeg spurgte :-)

Men fandt ud af det via et IE7 hack.

Lukker