Avatar billede raslortmus Nybegynder
03. april 2008 - 21:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ændring af stadardprogram til åbning af links

Er der nogen der ved, hvor jeg kan ændre hvilket program Outlook 2003 bruger til at åbne links fra emails? Jeg har både Firefox og Explorer. Outlook åbner links i Firefox, men jeg vil gerne ha dem åbnet i explorer...
Avatar billede lx2ba Novice
03. april 2008 - 21:58 #1
I Stifinder (Explorer) -> Funktioner -> Mappeindstillinger -> Filtyper -> tast u, så kommer du ned i listen af filtyper, hvor du finder filtypen .url -> Marker URL -> Find knappen [Skift] -> Marker Internet Explorer (hvis den ikke skulle figurere på listen, så må du via knappen [Gennemse] finde exe-filen til IE) -> klik [OK].
Så skulle den ged være barberet ;<D
Hilsen
Birger
Avatar billede lx2ba Novice
03. april 2008 - 21:59 #2
Bare for hurtighedens skyld, skynder jeg mig at lægge et svar!
Jeg regner nemlig med, at det virker ;<)
Avatar billede vejmand Juniormester
03. april 2008 - 22:03 #3
Eller bare:
Åbn Internet Explorer -> Funktioner -> Internetindstillinger -> Programmer -> Benyt som standard
Avatar billede lx2ba Novice
03. april 2008 - 22:10 #4
Ja, det har jeg også før brugt; men jeg har haft en del problemer med det, - måske fordi jeg anvender flere browsere!
Avatar billede vejmand Juniormester
03. april 2008 - 22:23 #5
Jeg bruger både Firefox og IE7.
Der har aldrig været problemer....
Avatar billede raslortmus Nybegynder
04. april 2008 - 00:08 #6
Hmm... Det er lidt mærkligt... Nu stillede jeg explorer til standardprogram, men nu åbner outlook bare et stifinder vindue i stedet for en browser, når jeg klikker på et link! Any ideas? Jeg kører forresten Vista.
Avatar billede raslortmus Nybegynder
04. april 2008 - 00:17 #7
Og graden af det mærkværdige stiger! Det viser sig at Outlook godt vil åbne links når de hedder http i starten, men ikke hvis de kun hedder www. Der er da pænt mærkeligt, er det ikke?
Avatar billede vejmand Juniormester
04. april 2008 - 00:46 #8
Jeg fik lige en tanke, aner ikke om det er problemet.
Måske det virker altid at køre IE som administrator?

Højreklik på komandopromt tryk "run as administrator" (VIGTIGT) (komandopromt kan findet et eller andet sted under start, kan ikke huske hvor.

Et sort vindue kommer frem.

skriv

Netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled

tryk "enter"

Den skulle efter kort tid skrive OK og lukke vinduet selv.

Sakset herfra: http://www.eksperten.dk/spm/824791
Avatar billede nva Praktikant
04. april 2008 - 08:15 #9
Måske kan denne klare dit problem http://www.mvps.org/winhelp2002/RepairDefaultPrefix.reg - skal siges at jeg ikke har prøvet den selv.
Avatar billede lx2ba Novice
04. april 2008 - 15:59 #10
Ja, det ser jo så ud til at være mere kompliceret end som så, jeg skal ud at rejse, så jeg bliver nødt til at stå ef her!
Held og lykke med problemet  raslortmus, - eller rettere sdagt løsningen herpå  ;<)