Avatar billede mrkkrm Nybegynder
03. april 2008 - 00:19 Der er 9 kommentarer

Program til automatisk at finde nyeste drivere?

Hey!

Det kan være en kilde til frustration hele tiden at skulle være i tvivl, om man nu lige har den nyeste og mest optimale driver til de forskellige typer hardware der sidder i ens computer.

Desuden kan det virke uoverskueligt, at skulle undersøge, om man nu også har de nyeste drivere - altså, finde ud af hvilke produkter man har, præcist hvilken model og derefter finde producentens hjemmeside, osv.

Findes der et program der automatisk kan klare det for mig? Eller er der en bare lidt nemmere måde end den jeg skitserer ovenfor?
Avatar billede nva Praktikant
03. april 2008 - 09:01 #2
Avatar billede justme Nybegynder
03. april 2008 - 21:39 #3
Jeg får nok mange HUG for denne indskudte kommentar, m e n her er min alligevel. Jeg ville absolut ikke bruge nogle programmer (hverken 3rd eller producentens egne), til dette. Man bør KUN opdatere drivere hvis man oplever et konkret problem. Især 3rd programmer er berømte for at fejle meget, men heller ikke producenten kan sige sig fri for fejl (lenovo, hp, acer... you name it...)
Anyhow, bare en indskudt kommentar, som jeg utvivlsomt får hug for ;-)
Avatar billede hcma Novice
04. april 2008 - 12:27 #4
justme >>  hvorfor dog det :o)    en god gammel regel siger: hvis det virker - hold fingrene væk
Avatar billede justme Nybegynder
04. april 2008 - 16:56 #5
hcma -> <eller rigtige mænd tager ikke backup... (de tøsetuder)>
Avatar billede hcma Novice
04. april 2008 - 17:23 #6
belært af bitter erfaring og brug af mange lommetørklæder, er jeg begyndt at tage jævnlige back-up's :o))))
Nå, for at komme tilbage til det oprindelige spørgsmål:  der findes programmer som ovennævnte, der kan fortælle dig noget om din maskine og drivere o.s.v.
I det øjeblik du er sikker på, hvad der er af indmad i maskinen (mærke, producent, nr. o.s.v.), er langt det sikreste selv at gå ind på producenternes hjemmesider og lede efter nye drivere, hvad man selvfølgelig først gør, hvis systemet er blevet ustabilt; ellers holder man fingrene væk !!
Avatar billede mrkkrm Nybegynder
19. april 2008 - 14:05 #7
Tak for jeres svar!

Kan ikke rigtig finde ud af, om jeg skal lukke tråden eller give point pga. afklaringen omkring, at det er bedst at opdatere manuelt, osv. ...

Hvad siger Jer der har smidt kommentarer - vil I ha' point?! :-)
Avatar billede hcma Novice
19. april 2008 - 14:32 #8
du bestemmer, hvem der skal have point.
bed den eller dem som du synes har fortjent det om at lægge svar, som du så kan acceptere
Avatar billede justme Nybegynder
22. april 2008 - 17:33 #9
Du napper dem bare selv og lukker og slukker.
Jeg tvivler på at nogle går så meget op i point at de bliver utilfredse ;-)