Avatar billede feller Nybegynder
01. april 2008 - 01:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

NAS Server råd søges

Hej
Jeg er på udkig efter en NAS Server. Jeg har kigget lidt på QNAP og må sige at de ser gode ud til prisen. Jeg kunne godt tænke mig at få nogle forskellige råd og forslag til nogle jeg kunne købe (skal ikke nødvendigvis være QNAP).
Jeg vil gerne bruge den til følgende ting:
- FTP Server
- Bit Torrent
- Hoste min hjemmeside (PHP)
- Køre en sql database (er det muligt på en NAS server? jeg har ikke kunne finde noget om det)
- Den skal være uden harddisk
- Evt. mulighed for at streame musik over den, ved login selvfølgelig (Så jeg fx kan høre min musiksamling på min skole eller lign.)

Det med musik kan selvfølgelig også løses hvis den kan alle de andre nævnte ting, men det kunne være fedt hvis den havde det indbygget.

Mit budget ligger på 1500-2000 (MEGET gerne mindre)

På forhånd tak
Feller
(Unskylder for kategorien, er meget i tvivl :) )
Avatar billede swiatecki Novice
01. april 2008 - 08:34 #1
"- Den skal være uden harddisk"

Altså den skal købes uden HDD ?

Jeg har en Thecus N1200, den er ret så nice og med lidt fuck kan man få adgang til ssh og så installere diverse ting :)
Avatar billede feller Nybegynder
01. april 2008 - 08:37 #2
Ja det betyder at jeg vil have mulighed for selv at sætte en harddisk i. Hvis der evt. er en som opfylder mine andre krav, så kan mit krav med harddisken godt ses bort fra.
Avatar billede m_soender Nybegynder
01. april 2008 - 08:49 #3
Prøv at kigge lidt på synology, de har nogle rigtig lækre NAS bokse. De har også indbygget web, ftp og database server. Det er også muligt at streame musik fra boksen, og den kan fungere som en iTunes media server. Hvis du skal have en spejlet disk løsning bør du kigge på deres DS207+ kasse. Du kan se lidt mere på www.synology.com om deres produkter
Avatar billede larsoslo Nybegynder
05. april 2008 - 08:47 #4
jeg fandt en dansk test af overnevnte ds207+ kasse

http://www.itzonen.dk/content/anmeldelse.asp?reviewid=1043&page=1