Avatar billede nopper Praktikant
21. marts 2008 - 09:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke tilgå webside hverken indefra og udefra.

Hej eksperter
Jeg har lige installeret Centoos server med web og mail. Jeg har det problem at jeg ikke kan tilgå siden fra andre computere. Den virker kun lokalt. Jeg har 3  computere stående i et lukket netværk. De har allesammen 192.168.0.xxx.Jeg hoster også eget domænenavn. Jeg har åbnet alle nødvendige porte.Mail server virker på Centoos, men ikke hjememside. kan nogen hjælpe mig.
Avatar billede leif Seniormester
21. marts 2008 - 09:40 #1
Har du åbnet for port 80 ?
Avatar billede nopper Praktikant
21. marts 2008 - 10:02 #2
Ja, jeg har åbnet for alle de porte der skal bruges.
Avatar billede leif Seniormester
21. marts 2008 - 10:16 #3
Sidder du og tester indefra på din eksterne IP ?

Så kan det være noget NAT Loopback som er problemet
Avatar billede nopper Praktikant
21. marts 2008 - 10:52 #4
Ja, det gør jeg og hvordan kan jeg så lige løse det problem?.
Avatar billede leif Seniormester
21. marts 2008 - 11:25 #5
Start med at få 1 udefra til at teste
Avatar billede nopper Praktikant
21. marts 2008 - 11:33 #6
Jeg er nødt til at forlade computerne til fordel for familien vender tilbage senere.
Avatar billede nopper Praktikant
22. marts 2008 - 17:08 #7
Jeg har undersøgt router m.m. uden at kunne den loopback funktion. Jeg tror fejlen lå i min opsætning af serveren (ubuntu). I dag virker det, men nu kan jeg ikke få den til at kikke default efter index. php. Kan I hjælpe?.
Avatar billede nopper Praktikant
22. marts 2008 - 17:46 #8
Alle problemer er løst. Jeg brugte webmin til at løse opgaven