Avatar billede knudemand Nybegynder
18. marts 2008 - 09:48 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

GPS til cykel brug

Hej,

Er der en af Jer der har erfaring med GPs til cykelbrug ?

Krav/Ønsker:
europa kort
strømspare-funktion (evt mulighed for at slukke skærmen, mens der er lyd navigation, -skal kunne holde mindst 8 timer)
kompakt
skal have cykel som valg (så den ikke sender en ud på motorveje)
Avatar billede thov Forsker
18. marts 2008 - 15:51 #1
Tjaa... en Garmin 305, eller måske den helt nye 405 (er ikke i handelen endnu).
Europakortet findes på clickroute.de - her plotter man den ønskede rute ind, som bagefter kan uploades til Garmin'en (holder ca. 10 timer på en opladning).
Udover at kunne fortælle retningen, så har du puls, hastighed, kørt distance, gennemsnit og 100 andre visninger.
Jeg har en 305 til cykel og løbeture - er suverænt god (og turene kan kombineres med Google Earth)
Avatar billede martin_moth Mester
18. marts 2008 - 20:09 #2
Hvis du mener Garmin Forerunner 305 (og det gør du sikkert, det passer med at Forerunner 405 ikke er i DK endnu), så kan den jo vel ikke det han efterspørger?

Der er jo ikke navigation som man kender det fra fx. Garmin Nüci og anden bilnavigation - der er ikke noget vejnet inde, og man kan ikke få den til at sige at om X m skal man dreje til Højre/venstre.

Hvis man kan, så sig lige hvordan - jeg fik min forerunner 305 med posten i går, har ikke åbnet pakken endnu, men er 99,99% sikker på at man IKKE navigere efter veje/adresser.
Avatar billede thov Forsker
18. marts 2008 - 22:24 #3
martin moth > Tillykke med din FR305 - den bliver du glad for :-)
Vil du vide mere om den, så kik på www.dourun.dk

Nu er det cykelnavigation det drejer sig om her, og der er de sædvanlige navigatorer alt for 'klodsede', for af naturlige grunde, navigerer de kun på veje til biler - ikke stier gennem naturområder.

Og Garmin Forerunner kan dirigere bæreren gennem en forud indkodet rute, uden hensyn til veje og adresser, de er egentlig uinteressante.

Man markerer den ønskede rute på Clickroute.de, læser den genererede fil ind i Sporttracks 2.0 hvorfra den eksporteres til Garmin Trainingscenter (og til FR305).
Undervejs kan man smutte forbi Google Earth, og se landskabet (og ruten) fra oven.
Avatar billede martin_moth Mester
19. marts 2008 - 01:12 #4
men ikke indtaste adressen på GPS'en og få den til at finde vej. Tror det er det han eftersøger...

Men enig - jeg bliver glad for 305'eren :o)
Avatar billede knudemand Nybegynder
19. marts 2008 - 10:57 #5
Hej, og tak for forslagene, som ikke direkte kunne dække mit behov, men som omvendt har ledt mig på rette spor.
Det er selvfølgelig en Garmin jeg skal have :-) En Garmin Edge 705, der både har europakort (tilkøb :-(), lang batterilevetid, og er vandtæt.....det eneste er, at den koster spidsen af en jetjager, men det er jo en mindre væsentlig detalje når man har fundet et nyt legetøj :-)

Smid meget gerne svar, så deler jeg pointene mellem Jer.

Tak for inputs !
Avatar billede thov Forsker
19. marts 2008 - 12:27 #6
Ja, en 705'er til 3500 kr. har de hele - det eneste den mangler, er telefon, TV og mp3 afspiller :-)
Avatar billede martin_moth Mester
19. marts 2008 - 20:47 #7
Den kan heller ikke støvsuge
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2008 - 19:25 #8
garmin gpsmap 60 csx 2300 hos netbaad.dk samt marinetorvet.dk cybel beslag findes til denne model

grundkortet udvides med city navigator ver 10