Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2008 - 09:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

SMS bon printer

Hej

Jeg er på udkig efter en SMS bon printer.

Dvs. enten en GSM enhed, der kan modtage SMS og sende disse data til en RS232 port, hvor jeg kan tilslutte min bonprinter.

Eller en samlet GSM enhed med indbygget bonprinter som så bare printer ud og skærer bonpapir over for hver SMS, der modtages.

Nogen ide om hvor man kan finde en sådan løsning?

/Thomas
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. marts 2008 - 12:15 #1
Tør man spørge til hvad?

Alle Bon printere med RS232 interface kan bruges sammen med en telefon med samme interface, men hvordan den skriver ud skal styrres af software på telefonen.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2008 - 13:21 #2
Det skal bruges til at modtage bestillinger steder hvor der ikke er internet.

Nu er det jo ikke så tit man støder på en telefon med RS232 interface :-)
Avatar billede leif Seniormester
15. marts 2008 - 13:26 #3
Hvor meget må det fylde ?

Et SMS modem, en lille Linux bos med RS232 kan vel gøre det.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2008 - 13:42 #4
Ja, du siger jo noget. Spørgsmålet er blot hvor man finder en lille box med linux, gsm og rs232...

Var ved at kigge lidt på rsonline.dk, de har tilsyneladende et gsm-modem, der kan programmeres, hvor der faktisk også er et rs232 interface. Men det er rimeligt dyrt, koster ca 3.500,- og oveni det skal der købes en bonprinter til ca samme pris.
Avatar billede leif Seniormester
15. marts 2008 - 13:46 #5
Uanset hvad tror jeg ikke at løsningen er billig, da det ikke er en løsning som er så meget brugt, vil jeg tro.
Avatar billede leif Seniormester
15. marts 2008 - 13:48 #6
Hvilket har du kigget på ?
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2008 - 13:53 #7
Avatar billede leif Seniormester
15. marts 2008 - 13:56 #8
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2008 - 14:16 #9
Den havde jeg lige overset. Prøver at kigge lidt på det.

Tak for hjælpen :-)

Send et svar hvis du vil have point.
Avatar billede leif Seniormester
15. marts 2008 - 15:05 #10
Men du er nok nød til at have 3 ting:
SMS Modem
Linux box
Bonprinter
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2008 - 15:07 #11
Lukket