Avatar billede jones_g Nybegynder
13. marts 2008 - 21:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kontokort i Summasummarum

Jeg har nu brugt SummaSummarum i godt 2 år og her for nyligt begyndte den at opføre sig underligt. Når jeg kigger på kontoplanen og gerne vil se et kontokort. Om jeg så dobbelt klikker eller højreklikker på kontoen og vælger kontokort så kommer det ikke frem. Hovedvinduet mister fokus som om den kommer frem men den kommer ikke.

Det samme gør sig gældende når man står på et faktura, eller kasseklade fx for at vælge en konto så mister hovedvinduet fokus men dialogboksen kommer ikke frem.

Jeg tænkte i første omgang at det var fordi jeg have en gammel version (2.9.3) så jeg opdaterede til seneste version 2.9.8 hvilket ikke har løst problemet.

Nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede hostgirl Nybegynder
13. marts 2008 - 22:50 #1
I summa er man så heldig man kan kopier mapperne, således dit regnskab ikke går tabt. Tag backup (v. backup mener jeg ikke den i summa, men den fysiske folder) og geninstaller og smid så dine regnskaber ind i mappen igen.
Avatar billede jones_g Nybegynder
14. marts 2008 - 08:33 #2
Jeg har netop prøvet dette og det havde ingen effekt. Stadig åbner dialogboksen ikke!
Avatar billede ottobp Novice
17. marts 2008 - 00:28 #3
det lyder mystisk

Har  du  ikke  en alternativ pc i huset/på  jobbet???
Installerer  din  2.9.8  på  denne  Lav  en  sikkerhedskopi fra din "rigtige" maskine  og check så  sikkerhedskopien  af  på  maskine 2.
Forsvinder dit kontokort også  på  nr. 2???

hvis det fungerer på maskine 2  -  så  kunne  du  jo prøve  at  afinstallere  FULDSTÆNDIGT  på  maskine 1  -  og så geninstallere helt forfra.

afhængigt af hvad du når af resultat  - kan vi så fortsætte dialogen derfra

mvh
Otto B Petersen  certific. forhandler af SummaSummarum
www.ivaerksaet.dk
Avatar billede jones_g Nybegynder
25. marts 2008 - 12:08 #4
Jeg testede med en summa på en anden maskine og det virkede.

Så jeg har møjsommeligt siddet og fjernet alle referencer i registreringsdatabasen da summa ikke selv gør dette så jeg kunne lave en ny installation.

Det virker nu og jeg takker mange gange for hjælpen!