Avatar billede spirrevip Nybegynder
13. marts 2008 - 11:30 Der er 6 kommentarer

vedrørende servicepack 2

Efter at have installeret windows xp servicepack 2 for ½ år siden vil min computer ikke slukke helt ned. tastatur lyser og blæser kører. Hvad kan dette skyldes og hvad kan der gøres?.
Ligeledes efter denne installation kan jeg ikke spille mit ynglings onlinespil, onlinebanditten. Jeg kan godt installere det men hvis jeg starter et spil, går spillet i stå og jeg bliver smidt af. Mine 2 sønner har ingen problemer med at spille spillet på deres computere som også har win xp sp2.
Jeg har prøvet at opdatere mit grafikkort men der kommer fejlmeddelelse og alvorlig fejl på windows. Kan nogen hjælpe mig med disse 2 problemer?
13. marts 2008 - 12:32 #1
Tanke: Har du også de efterfølgende >99 opdateringer fra M$ WindowsUpdate ?
Avatar billede spirrevip Nybegynder
13. marts 2008 - 13:06 #2
ja jeg har windows update til at installere automatisk så det skulle være i orden
Avatar billede gratis Nybegynder
13. marts 2008 - 17:20 #3
"Nedlukningsproblemer i Windows XP" http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/index.htm

ang. de andre problemer du har, prøv følgende:

chkdsk /f  svare J som ja til at den skal gøre det næste gang du genstarter maskinen,genstart maskinen.

Hvis det ikke er nok, ka du gøre dette:

chkdsk /f/r  denne kommando udføre også en overflade scanning af harddisken
det ka godt ta lang tid (1-2 timer) alt efter disk størrelse.

Tjek af System filer:

|Startmenu|Kør|skriv, "sfc /scannow" (uden "" og bemærk mellemrum mellem sfc og scannow) så bliver maskinen scannet for manglende eller beskadiget system filer,du skal ha din windows cd i drevet, når scanningen er færdig for du ingen besked om der er fundet fejl eller installeret nye filer, det er normalt.Genstart maskinen når det er gjort.
Avatar billede gratis Nybegynder
13. marts 2008 - 17:22 #4
chkdsk starter du fra Kør eller en promt.
Avatar billede spirrevip Nybegynder
13. marts 2008 - 19:42 #5
nu har jeg kørt begge dele og også forsøgt sfc /scannow.Det sidste virker ikke -- windows påstår jeg bruger den forkerte cd skønt det var den jeg brugte da jeg opdaterede til sp2. Jeg har stadig problemet med at lukke ned
Avatar billede gratis Nybegynder
14. marts 2008 - 09:34 #6
kig i windows logbog:

|Kontrolpanel|Administration|Logbog| se efter røde krydser under Program og System og post "kilde"og "hændelses id" her, de sidste 2-3 stykker.