Avatar billede stratokaster Novice
11. marts 2008 - 15:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Error efter opdate af shop?

Hej,

Efter jeg har opdateret min webshop til en nyere version, kommer den med denne error, er der nogen der kan hjælpe, da jeg ikke er nogen mySql haj?

Error Message:
1054: Unknown column 'I.disabled' in 'where clause'

SQL:
SELECT I.name, I.image, I.productId FROM CubeCart_inventory AS I, CubeCart_category AS C WHERE I.cat_id = C.cat_id AND I.disabled != '1' AND C.hide = '0' AND (C.cat_desc != '##HIDDEN##' OR C.cat_desc IS NULL) AND I.cat_id > 0 ORDER BY RAND(4668) LIMIT 1
Avatar billede keysersoze Guru
11. marts 2008 - 16:16 #1
Er du sikker på at kolonnen "disabled" findes i CubeCart_inventory tabellen?
Avatar billede stratokaster Novice
11. marts 2008 - 17:09 #2
Jeg kan ikke selv se den nogen steder?
Avatar billede keysersoze Guru
11. marts 2008 - 17:22 #3
i så fald er det jo derfor den fejler - jeg ved ikke hvordan man praktisk opgradere en cubecart shop, men måske har du kun fået opdateret koden og ikke databasen.
Avatar billede stratokaster Novice
11. marts 2008 - 17:27 #4
Der står ikke andet end at man skal oploade filerne til ftpén, så der står ikke noget om  databasen?
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2008 - 15:46 #5
jeg ved ikke fra og til hvilken version du opgraderer - men flere andre opgraderinger kræver så vidt jeg kan se kørsel af et script der opgraderer databasen.
Avatar billede stratokaster Novice
12. marts 2008 - 21:20 #6
Ja har prøvet at opdatere databasen gennem deres upgrade.php, men får fejl hvergang, det kan være jeg skal ind på et forum og læse mig frem til hvad der er galt?
Avatar billede stratokaster Novice
13. april 2008 - 16:10 #7
lukketid!